Dit weekend was het eerste raceweekend voor Team Suzuki Europe. Met Motul als nieuwe sponsor was het team nog meer gedreven om goede resultaten te behalen. Tijdens de trainingen en kwalificatie moest het team veel aanpassen aan de Suzuki GSX-R 1000Õs. Nigel Walraven pakte startplek 24 en Wayne Tessels 25. Beiden hadden een goede start, maar in de eerste bocht werd Nigel geraakt door anderen, viel hard en moest medisch behandeld worden. Wayne startte met een oudere blessure, maar werkte enorm hard en kon constant zijn in zijn rondetijden. Uiteindelijk wist hij als toch als 18de te finishen.
Het team had een aantal weken terug met de motoren getest op het Aragon circuit, maar de weersomstandigheden waren dit weekend totaal anders. Daarnaast moest het team vanwege nieuwe reglementen andere Pirelli-banden gebruiken. Deze veranderingen zorgden ervoor dat de monteurs, Hoegee Performance tuning en de K-Tech veringspecialist hard moesten werken om de Suzuki, de Yoshimura ECU, Tsubaki ketting en TRW remmen af te stemmen op de Pirelli banden en het circuit.<br /> <br /> Bij de trainingen bleken de aanpassingen bij te dragen aan positieve resultaten, waarbij de rondetijden van de coureurs verbeterden, maar deze waren nog niet voldoende. Nigel Walraven noteerde de 24ste startplek en Wayne Tessels kon na een schuiver de training niet hervatten en eindigde op de 25ste plaats.<br /> Ondanks dat het team als enige geen launch control had, hadden beide rijders een goede start waarbij ze minimaal drie rijen pakten. Helaas werd Nigel in de eerste bocht door andere coureurs geraakt, waardoor hij ten val kwam en daarbij een motor op zijn rug kreeg waar hij niet onderuit kwam. De crash had dermate veel impact dat hij direct werd overgevlogen naar het Zaragoza ziekenhuis om daar medisch behandeld te worden. Op het moment van schrijven ligt hij nog in het ziekenhuis.<br /> Wayne startte met een oudere pijnlijke knieblessure, opgelopen in Donington, maar werkte hard en kon constant zijn in zijn rondetijden. Hij wist de vele ongelukken in de eerste bocht te omzeilen en kon zo zijn race voortzetten. Uiteindelijk wist hij als 18de te finishen.
<blockquote><strong>Marc Hoegee, teammanager</strong><br /> “Dit was een zwaar weekend, we hebben enorm hard gewerkt om resultaten te behalen. We wisten dat Wayne’s knie een probleem was, maar tijdens de trainingen ging het redelijk. De start van beide rijders was fantastisch, maar het vervolg met Nigel absoluut niet. Wayne heeft alles gegeven wat hij kon en ik ben erg trots op hem wat hij behaald heeft. Ook een compliment naar het team, iedereen heeft 100% inzet om alles in goede banen te leiden, zeker in een weekend zoals deze is dat enorm belangrijk. Nu is het focussen op komend weekend in Assen.”<br /> <br /> <strong>Wayne Tessels, coureur</strong><br /> “Ik keek uit naar de eerste race waar ik vorig seizoen nog op het podium stond, tevens wist ik dat het dit weekend minder makkelijk zou zijn gezien het enorme sterke veld. Ik kreeg tijdens de training nog niet het gevoel aan de voorkant wat ik nodig had. Daardoor konden we de grip in de bochten niet maximaal benutten, iets wat normaal een sterk punt is. We gaan met het team aan een oplossing werken waarmee we de strijd aan kunnen gaan. Mijn knie is nog lastig tijdens het rijden en heeft invloed op mijn positie op de motor, maar dat zal langzaam aan verbeteren. Komend weekend is WSBK Assen en ik ben wederom gedreven om te laten zien wat we kunnen.”<br /> <br /> <strong>Nigel Walraven, coureur</strong><br /> “Mijn start was echt fenomenaal want ik pakte drie rijen in één keer en kwam tot de 14de plek. Maar toen raakte iemand mij aan de binnenkant en daarna kwam er één achterop. Ik kon niks doen, viel en kreeg een motor op m’n rug. Met de helikopter ben ik naar het ziekenhuis van Zaragoza gevlogen. Na een MRI bleek dat er een bloeduitstorting in mijn rug zit die op mijn zenuwen drukt. Nu moet ik 24 uur stilliggen en dan gaan de artsen evalueren. Grote complimenten voor de goede zorg van de medische staf op het circuit en het ziekenhuis.”<br /> </blockquote>Aankomend weekend is de race op het thuiscircuit van Team Suzuki Europe en het is nog onduidelijk hoe dat eruit gaat zien. Hoe zal Wayne’s knie helen en zal Nigel fit genoeg zijn om te racen? Dit zijn vragen die nu nog niet beantwoord kunnen worden. Wel is het een feit dat het team erg gemotiveerd is om deze tegenslag om te zetten in vooruitgang en goede resultaten.<br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>