WSBK: WSBK: Fabrizio voert tempo op

129

Carlos Checa was aan het einde van de ochtend nog de snelste man voor Michel Fabrizio maar de eenzame Ducati Xerox rijder voerde het tempo in de middag flink op en bewaarde zijn snelste tijd voor in de laatste ronde. Ben Spies werd tweede voor Jonathan Rea.

Lange tijd werd er door de rijders gestreden voor een viruele pole waarbij de tijden zo rond de 1’50 lagen maar aan het einde van de dag, na nieuwe banden gehaald te hebben, ging het tempo ineens omhoog. In de laatste ronde die voor het einde van de sessie nog mogelijk was wist Michel Fabrizio met een 1’49.146 de snelste tijd van de dag te noteren toen hij een tiende sneller bleek dan Ben Spies.







Jonathan Rea, die graag zijn rol als beste Honda rijder wil voortzetten, was een halve seconde langzamer dan de Italiaan en strandde op een derde plaats voor een verrassend snelle Ruben Xaus op de BMW en Carlos Checa. Alleen deze rijders wisten onder de 1’50 te komen. Shane Byrne, Tom Sykes, Leon Haslam, Lorenzo Lanzi en Yukio Kagayama maakten de top tien vol.

Met de Aprilia’s ging het nog niet zo goed, de snelste van de twee fabrieksrijders was Shinya Nakano die de 12e tijd noteerde terwijl Max Biaggi niet verder kwam dan de 17e tijd voor Troy Corser. Max Neukirchner maakte zijn rentree en was op deze eerste dag ongeveer vier tienden lanzgamer dan zijn Japanse teamgenoot en kwam op de 14e tijd uit. Met de Kawasaki’s ging het ook niet echt goed. Makoto Tamada maakte net als Neukirchner zijn rentree maar kwam daarbij niet verder dan de 20e tijd waarbij hij wel vier tienden sneller was dan zijn teamgenoot Broc Parkes.

Superbike test Imola – tijden dag 1
1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1’49.164
2 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1’49.262
3 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’49.684
4 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1’49.823
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1’49.842
6 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1’50.305
7 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1’50.402
8 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1’50.586
9 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1’50.797
10 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1’50.861
11 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1’50.868
12 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1’51.055
13 121 Hopkins J. (USA) Honda CBR1000RR 1’51.270
14 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1’51.276
15 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR 1’51.339
16 53 Polita A. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1’51.683
17 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1’51.738
18 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’51.746
19 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R 1’51.909
20 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 1’52.008
21 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1’52.482
22 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’53.535