Vandaag was de afsluitende dag van de eerste Pirelli Superbike wintertest in de aanloop naar het seizoen 2005 het zegt nog niet veel maar hier alvast de tijden. Updates zullen volgen.
Ook vandaag was Corser weer het snelste ondanks dat zijn test tweemaal werd onderbroken door een val, beide valpartijen werden veroorzaakt door een probleem met het gashendel. Na de eerste crash had het team wat gewijzigd aan het motor management en de injectie omdat Corser het idee had dat de motor niet genoeg afremde na het dichtdraaien van het gas. Later bleek dit dus nog niet opgelost te zijn waradoor Troy opniew onderuit ging, gelukkig liep de nieuwe Suzuki rijder geen blessure op. Corsers teamgenoot, Yukio Kagayama, was deze drie testdagen niet aanwezig omdat hij onder het mes ging.
Ook wereldkampioen James Toseland reed niet pijnloos rond want zijn recent uit de geschoten kom geschoten duim hinderde hem in het vinden van het goede ritme. Regis Laconi teste hoofdzakelijk de complete nieuwe Ðhlins voorvering.
Naast de problemen voor Chris Vermeulen bleek ook Karl Muggeridge niet schadevrij gisteren viel de Australir maar ondanks een pijnlijke rechter pols reed hij op de laatste dag wel zijn beste tijden 1:37.2 was de snelste tijd die er op de klokken voor hem kwam te staan
Andrew Pitt (foto) ging steeds sneller rond met de R1 die meer als prototype gezien moet worden want Yamaha gaf te kennen dat er nog veel in ontwikkeling is en pas de komende test halverwege december de echte R1 in de baan zal komen.
Ook de rijders van het Foggy Petronas team gingen natuurlijk de baan op. Beide rijders wisten de nodige progressie te boeken met het vinden van een basisafstelling. Garry McCoy ging in de middag door het missen van een versnelling nog onderuit en werd naar het ziekenhuis afgevoerd. Het team melde dat Garry een verstuikte rechter enkel en kneuzingen aan linker voet en rechterknie heeft opgelopen en een week rust zal moeten nemen voor herstel.
Over het Ten Kate supersport team meer in het stuk elders op deze site, maar wel kunnen we nog melden dat de tijden in de buurt van het baanrecord zaten. Beide rijders reden namelijk een 1’38.0
De tijden van de eerste 12 rijders op de laatste dag:
1. Corser (Suzuki) 1’36.0;
2. Laconi (Ducati) 1’36.1;
3. Toseland (Ducati) 1’36.8;
4. Pitt (Yamaha) 1’36.9;
5. Muggeridge (Honda) 1’37.2;
6. Gimbert (Yamaha) 1’37.3;
7. Lanzi (Ducati) 1’37.4;
8. Martin (Petronas) 1’38.5;
9. Walker (Kawasaki) 1’39.0;
10. Bussei (Ducati) 1’39.3;
11. Sanchini (Kawasaki) 1’39.3;
12. McCoy (Petronas) 1’39.6;
13. Nannelli (Ducati) 1’39.9