WSBK: Werner Daemen 8ste in Oschersleben

41

Op vrijdag waren Werner en Iain als vanouds terug naar hun roets gekeerd, en beiden waren duidelijk in hun sas. Op het circuit in het Duitse Oschersleben dat ze beide kenden reden ze op de eerste kwalificatie een 9de tijd voor Werner en 14de voor Iain.Tijdens de vrije training wist Werner zelfs lang beslag te leggen op de tweede plaats.

Werner; Ò Ik ben blij met mijn tijd voor vandaag, morgen moet er nog wat van af gaan. Ik heb er het volste vertrouwen in, we gaan ervoor. Het probleem met de banden die we vorige week hadden hebben we kunnen uitpraten met de mensen van Pirelli en dat zou voor volgende proef op Nurnburgring geen probleem meer mogen geven.Ó




Zaterdag; Werner kon zijn chronotijd wel scherper stellen maar, zakte 2 plaatsen terug op de startvolgorde en daar was Iain MacPherson die dan de 9de plaats van Werner overnam. Het was voor Werner wel even aanpassen aan het schoeisel van de motors daar zij al jaren kunnen beschikken over het volledige Pirelli gamma en nu moeten ze hun kansen wagen op een band die ze niet gewoon zijn.

Startgrid 1 Karl Muggeridge 2 Sebastien Charpentier 3 Kevin Curtain 9 Iain MacPherson 11 Werner Daemen

De race op zondag over 28 ronden.

Werner bleef heel alleen staan op de grid toen iedereen van start ging, en Werner was op achtervolgen aangewezen. Bij de eerste doortocht konden we Iain op de 10de plaats vinden en Werner op de 29ste. Werner ging nogal te keer op dit bochtige circuit en iedere ronde maakte hij een of meerdere plaatsen goed, tot in de 15de ronde, daar was een nogal grote leegte tussen twee groepen en Werner was aan het jagen in het leegte. Dan kreeg hij zicht op le Grelle en dan kon hij terug in de aanval gaan, uiteindelijk werd Werner afgevlagd na 28 ronden op de 14de plaats. Voor Iain liep de race iets minder goed af. Hij startte op een mooie 10de plaats, maar reeds in 3de ronde kwam Iain in aanraking met de harde ondergrond, en daar was hij helemaal niet gelukkig mee.

Werner; ÒMijn koppeling bleef plakken en daardoor moest ik mijn rem dichthouden. Toen ik die los liet om te starten sloeg de motor af. Ik moest dan terug de motor starten en ondertussen was iedereen al bijna in de eerste bocht. Mijn rondetijden waren goed en ik liep ook in maar om nog meer plaatsen te pakken dat lukte niet. Ik was teveel allen aan het rijden. Maar ik ben tevreden met wat ik gereden heb, die koppeling buiten beschouwing gelaten.Ó

Na een Technische controle van de eerste 10 motoren werden de 6 HondaÕs als niet conform beschouwd omdat de originele achteras van de Honda 3 gram lichter wegen dan vermeld staat in het homologatierapport. Zo komt Werner in de uitslag op de 8ste plaats te staan en neemt hij 8 punten voor de stand in het Wereldkampioenschap waar hij nu 17 punten heeft met 2 wedstrijden te hebben gereden.

bron: www.vanzonhondaracing.be