WSBK: Unieke marketing mogelijkheden aangeboden.

123

Racesport wil en zal altijd zo onafhankelijk mogelijk blijven, soms zijn er redenen om daarvan af te wijken, het is NIET de bedoeling dat nu alle teams hun sponsorinformatie ter plaatsing hier gaan aanbieden. Maar het onderstaande is toch wel bijzonder. Lees het door en als je Ghisbert kunt helpen, doe het dan! laat wel even weten dat je de informatie op Racesport hebt gevonden, misschien kunnen we dan ooit jullie iets leuks aanbieden in samenwerking met het team

Unieke marketing mogelijkheden aangeboden.




Vanuit de wegrace motorsport dient zich een unieke mogelijkheid aan voor organisaties die op zoek zijn naar een onderscheidende manier van naamsbekendheid vergroting en relatiebeheer.

Dit is het verhaal: de Nederlandse motorcoureur Ghisbert van Ginhoven heeft de belangstelling gewekt van Ducati Corse directeur mr. Paolo Ciabatti, met name door zijn 16e eindpositie tijdens de afgelopen EK Superstock race op Assen. Gezien de beperkte voorbereidingstijd en trainingskm’s op de door Motor Centrum Terneuzen geprepareerde Ducati 999S, mag dit een teamprestatie van formaat heten.

Ghisbert heeft van Ducati Corse het aanbod gekregen om met volledige Ducati fabrieksondersteuning naast de Italiaanse rijder Lorenzo Lanzi op een Ducati 749R in de WK Supersport 2004 uit te komen. Hij hŽŽft de mogelijkheid, want deelname hangt nu nog af van voldoende sponsorparticipatie. Het team is momenteel nog op zoek naar meer organisaties die het WK Supersport 2004 voldoende interessant vinden om hun naam aan te verbinden.

Omschrijving van het wereldkampioenschap Supersport:

11 Evenementen met in totaal 22 trainingsdagen en 11 racedagen. 9 x Europees, 1x Australi‘ en 1 x Canada.
Het betreft een internationaal bekende zeer competitieve klasse met hoge amusementswaarde en omvangrijke doelgroepen. De Supersport klasse wordt gezien als de meest attractieve door de vele spannende ‘man tot man’ gevechten. O.a. onze landgenoot Jurgen van de Goorbergh komt ook in deze klasse uit. Het is een vast onderdeel van het dagprogramma van de WK Superbike.

Exposure:
Bezoekers van evenementen op de circuits (bijna 2 miljoen mensen in 2004)
Televisiepubliek mondiaal (integrale uitzendingen op Eurosport en tal van andere zenders).
Doelgroepomvang Eurosport: 250 miljoen kijkers in 54 landen
Internationale pers
Lezers van raceverslagen in uiteenlopende media
Internet bezoekers van race sites

Sponsor benefits:
Relatiemanagement gedurende VIP arrangementen tijdens evenementen, uitgevoerd door de hospitality unit van Ducati Corse
Beeldmerk uitingen op teammiddelen (motorfietsen, kleding coureurs en teamleden, pitbox interieur, vervoermiddelen etc.)
Naam en beeldmerkvermelding in programmaboekjes en evenementaankondigingen
Bordreclame op circuits
Merchandise

Gezochte gedeelde waarden met sponsors:
Harmonie van mens en techniek in een veeleisende omgeving waarin kwaliteit, vakmanschap en moed centraal staan. Optimaal risico management.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Fred Cuijpers.
E-mail: [email protected]
tel. 06 5329 8578