De zgn. Flammini test te Valencia is al jaren de afsluiting van het vele wintertesten voor de mannen van Ten Kate Honda. Het team van Gerrit ten Kate uit Nieuwleusen kan zich nu opmaken voor de eerste wedstrijd op 29 februari. De Supersport coureurs Karl Muggeridge en Broc Parkes wisten de test als nummer 1 en 2 af te sluiten en waren dan ook zeer tevreden.
Karl Muggeridge: “Met de komst van de Superbike in ons team was ik eerst toch wel ongerust m.b.t. de doorontwikkeling van de CBR600RR. Deze ongerustheid is echter volledig weggenomen. Vorig jaar was de Honda al zeer goed, maar het team heeft de motor toch op bijna alle punten weten te verbeteren. Vooral het gemak waarmee ik nu snelle rondes kan draaien is een grote vooruitgang. Ik kan nu uiteraard niet wachten tot de wedstrijd begint, maar makkelijk zal het absoluut niet worden. Zoals in de Supersport klasse normaal is zijn er echt 8 potentile winnaars aan te wijzen.”
Broc Parkes: “Het vele testen heeft echt zijn vruchten afgeworpen. De 600RR is er helemaal klaar voor. Van huis uit ben ik niet zo’n testrijder maar een echte racer. Het team motiveert me echter enorm om ook tijdens de testen voluit te gaan. Ik denk echter dat ik me voor een wedstrijd toch net iets meer op kan laden. Het is uiteraard goed om de test als 1 en 2 af te sluiten, maar dat zegt nog lang niet alles voor de race. Het toont alleen aan dat we op de goede weg zitten. De tijden, die we nu op racebanden rijden, waren vorig jaar de kwalificatietijden. Dat toont de progressie van de Supersport klasse aan.”
De Honda CBR1000RR Fireblade bleek tijdens de test mee te kunnen met de top. Het team zag er vanaf om met kwalificatiebanden te rijden, maar concentreerde zich op de race set-up.
Chris Vermeulen over de test : “Stapje voor stapje komen we in de goede richting. We hebben de afgelopen dagen weer ontzettend veel geleerd qua settings en het team heeft weer genoeg huiswerk voor de eerste race. Het is echter wel duidelijk dat de Fireblade de potentie van een winnaar heeft. Mijn rijstijl zal ik ook nog moeten bijschaven naar de Superbikes. Het mag allemaal wat hoekiger t.o.v. de Supersport. Het niet hebben van een teammaat zie ik niet als een groot probleem. Ik ben toch gewend mijn eigen dingen te doen. Misschien is het wel een voordeel. De Fireblade wordt nu ontwikkeld volgens mijn wensen.”