De tweedaagse test op het circuit van Phillip Island zit erop en het is Tom Sykes die het voorseizoen af wist te sluiten met de snelste rondetijd. Achter de regerend World Superbike kampioen noteerden Eugene Laverty en Alex Lowes de tweede en derde tijd.
<p>De tweede dag begon voor de World Superbike coureurs niet geheel zonder slag of stoot, zo werd de ochtendsessie maar liefst drie keer stilgelegd vanwege crashes . Als eerste kwam MV Agusta coureur Claudio Corti ten val, vervolgens was het Loris Baz die opnieuw kennis maakte met het asfalt en even later werd de rode vlag opnieuw getoond toen Luca Scassa ten val kwam. Corti bleef ongedeerd bij zijn schuiver maar Baz werd na zijn val in de tweede bocht van het circuit overgebracht naar het hospital voor het maken van foto’s van zijn linker heup en bekken. Onderzoek wees uit dat er niets ernstigs aan de hand was. Voor Scassa bleken de gevolgen ernstiger, de Italiaan liep bij de crash een gebroken bekken en zal zeker een maand uitgeschakeld zijn.</p> <br /> Tijdens de ochtendsessie was het Alex Lowes die het grootste deel van de training bovenaan de lijst was te vinden maar uiteindelijk was het Tom Sykes die met een snelste ronde van 1.30.239 het snelst was en de derde sessie als snelste afsloot.<br /> <br /> Eugene Laverty probeerde het vervolgens nog wel in de vierde en afsluitende sessie op dinsdagmiddag, verbeterde wel zijn tot dan toe snelste tijd en reed wel de snelste tijd van de sessie maar het was niet voldoende om de regerend World Superbike coureur van de eerste plaats op de lijst te verdringen. Laverty was echter wel een van de weinigen die tijdens de laatste sessie zijn tijd nog wist te verbeteren, maar liefst vijftien coureur reden hun snelste tijd in de voorgaande drie trainingen. <br /> <br /> Achter de snelste tijd van Sykes noteerde Laverty de tweede tijd gevolgd door zijn Voltcom Cresent Suzuki teamgenoot Alex Lowes en Marco Melandri.<br /> <br /> De vijfde rondetijd tijdens de test kwam op naam van Ducati Superbike Team coureur Davide Giugliano voor Loris Baz die maar liefst twee keer ten val kwam gedurende de test, en ondanks een bezoek aan het hospital volgens de laatste berichten geen blessures heeft opgelopen.<br /> <br /> Sylvain Guintoli lijkt helemaal hersteld van zijn vervelende schouderblessure. De winnaar van de eerste wedstrijd van afgelopen seizoen op het Australische circuit noteerde de zevende tijd. Achter de Fransman noteerde het Pata Honda duo Leon Haslam en Jonathan Rea de achtste en negende tijd. Beide coureurs bezorgden de Nederlandse monteurs nog wel het nodige werk door beiden in het laatste deel van de afsluitende sessie ten val te komen. Zowel Haslam als ook Rea bleven ongedeerd en kijken met een goed gevoel terug op de test, een test die men ondanks de achtste en negende tijd afsloot op minder dan een halve seconde van de snelste tijd. <p> Chaz Davies was de laatste coureur die een tijd liet noteren binnen de top tien.<br /> <br /> Niccolò Canepa op de Ducati 1199 Panigale van het Althea Racing Team noteerde de elfde rondetijd en werd daarmee de best geklasseerde EVO coureur.<br /> <br /> Het debuterende Team Hero wist zich gedurende de tweede dag aanzienlijk te verbeteren. Moesten de EBR 1190RX machines na afloop van de eerste dag nog ruim acht seconden toegeven op de snelste tijd van Laverty, gedurende de tweede dag wisten Geoff May en Aaron Yates de achterstand aanzienlijk te verkleinen. May reed een snelste ronde van 1’34.807 terwijl Yates een snelste ronde op de klok zette van 1’36.662, vergeleken met de eerste dag een verbetering van bijna twee seconden.<br /> <br /> Naast de al eerder genoemde crashes kwam ook Jeremy Guarnoni tijdens de laatste sessie ten val. De Fransman heeft waarschijnlijk een gebroken sleutelbeen overgehouden aan de crash.<br /> <br /> De tijdens de eerste dag ten val gekomen Michel Fabrizio en Sylvain Barrier verblijven nog steeds in het ziekenhuis van Melbourne. Fabrizio heeft geen breuken opgelopen bij de crash maar een aantal wonden aan zijn nek en hals en de Italiaan gaat er vanuit komend weekend deel te kunnen nemen aan de openingsronde van het kampioenschap.<br /> <br /> Voor BMW Motorrad Italia Superbike Team coureur Barrier ziet het er minder goed uit voor het komende weekend. Volgens de laatste berichten heeft de Fransman een gebroken bekken overgehouden aan zijn val tijdens de eerste testdage en is deelname aan het eerste wedstrijdweekend uitgesloten. Inmiddels gaan er geruchten dat Damian Cudlin (voor dit seizoen nog zonder vaste start in een Europees of wereldkampioenschap) opgeroepen zal worden als vervanger van de regerend FIM EK Superstock 1000 kampioen.</p>
<p class="p1"><strong>Officiële rondetijden SBK dag 1 en dag 2: </strong><br /> 1. Tom Sykes (Kawasaki) 1'30.239<br /> 2. Eugene Laverty (Suzuki) 1’30.513</p> <p class="p1">3. Alex Lowes (Suzuki) 1’30.528</p> <p class="p1">4. Marco Melandri (Aprilia) 1’30.579</p> <p class="p1">5. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.644</p> <p class="p1">6. Loris Baz (Kawasaki) 1’30.757</p> <p class="p1">7. Sykvain Guintoli (Aprilia) 1’30.766</p> <p class="p1">8. Leon Haslam (Honda) 1’30.798</p> <p class="p1">9. Jonathan Rea (Honda) 1’30.813</p> <p class="p1">10. Chaz Davies (Ducati) 1’31.087</p> <p class="p1">11. Niccoló Canepa (Ducati) 1’31.373</p> <p class="p1">12. Toni Elias (Aprilia) 1’31.441</p> <p class="p1">13. David Salom (Kawasaki) 1’32.008</p> <p class="p1">14. Fabien Foret (Kawasaki) 1’32.780</p> <p class="p1">15. Claudio Corti (MV Agusta) 1’32.858</p> <p class="p1">16. Sheridan Morais (Kawasaki) 1’32.895</p> <p class="p1">17. Jeremy Guarnoni (Kawasaki) 1’32.897</p> <p class="p1">18. Sylvain Barrier (BMW) 1’32.997</p> <p class="p1">19. Alessandro Andreozzi (Kawasaki) 1’33.205</p> <p class="p1">20. Luca Scassa (Kawasaki) 1’33.960</p> <p class="p1">21. Michel Fabrizio (Kawasaki) 1’34.314</p> <p class="p1">22. Imre Toth (BMW) 1’34.750</p> <p class="p1">23. Geoff May (EBR) 1’34.807</p> <p class="p1">24. Aaron Yates (EBR) 1’36.662</p> <p class="p1">25. Peter Sebestyen (BMW) 1'42.242.</p> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>