Chris Vermeulen (Ten Kate Honda CBR1000RR) die tijdens de eerste kwalificatie training van vandaag te Magny Cours vocht tegen de pijn van zijn blessures aan hand, enkel en heup, opgelopen tijdens de tweede race te Imola, wist nog te eindigen in de top tien. Zoekend naar grip tijdens het uitkomen van de bochten, kwam het team erachter dat de laatste race in Magny Cours een echte uitdaging is. Een uitdaging die ze zeker aan durven te gaan overigens. VermeulenÕs tijd van 1Õ43.205 laat zich goed vergelijken met de verrassende snelste rijder Sebastien Gimbert, die een tijd van 1Õ42.599 realiseerde op zijn priv machine.
Vermeulen is er zeker van dat zijn voorbereidingen op de race zijn beønvloedt door zijn blessures, en het probleem is dat al zijn grootste kampioenschap rivalen al eerder dit jaar op Magny Cours hebben getest. Vermeulen gaat voor de titel dit seizoen, met 13 punten verwijderd van de leider in het kampioenschap Regis Laconi, en negen van de tweede man James Tosleand.
Vermeulen zei, ÒMijn hand doet een klein beetje pijn maar dat is niet het grootste probleem. Mijn arm doet pijn tijdens het remmen maar het grootste probleem is om een goede setting te vinden. Ik heb achter niet veel grip en we hebben vele verschillende banden geprobeerd.Nu moeten we de motorfiets aanpassen aan de band. Het is vooral een probleem bij het uitkomen van de langzame bochten. Het is zoÕn aparte baan en het is jammer dat we niet de mogelijkheid hebben gehad om hier te testen. Maar waar het team erg goed in is, is het compleet aanpassen van de motorfiets tussen vrijdag en de racedag. Ik heb vertrouwen in hen.Ó
Teammanager Ronald ten Kate was tevreden met de inspanningen van zijn team en zei: Ò We doen erg ons best om de tijden te verbeteren. We zijn nog lang niet tevreden, maar Chris zijn lichaam reageert gelukkig goed, nu hij een aantal sessies erop heeft zitten. De adrenaline neemt het kennelijk over. We zullen er hard aan werken om het gat naar de snelsten, die hier dit jaar allemaal getest hebben, te verkleinen.Ó
driver | motor | time | |||
1 | Gimbert Sebastien | Yamaha YZF R1 | 24 | 1’42.599 | |
2 | Toseland James | Ducati 999 F04 | 21 | 1’42.625 | |
3 | Laconi Rgis | Ducati 999 F04 | 17 | 1’42.686 | |
4 | Martin Steve | Ducati 999 RS | 23 | 1’42.832 | |
5 | Corser Troy | Petronas FP1 | 20 | 1’42.855 | |
6 | Walker Chris | Petronas FP1 | 17 | 1’43.082 | |
7 | Vermeulen Chris | Honda CBR 1000RR | 20 | 1’43.205 | |
8 | Clementi Ivan | Kawasaki ZX 10 | 18 | 1’43.235 | |
9 | Borciani Marco | Ducati 999 RS | 20 | 1’43.367 | |
10 | Chili Pierfrancesco | Ducati 998 RS | 20 | 1’43.443 | |
11 | Haslam Leon | Ducati 999 RS | 24 | 1’43.523 | |
12 | Haga Noriyuki | Ducati 999 RS | 23 | 1’43.557 | |
13 | McCoy Garry | Ducati 999 RS | 23 | 1’43.709 | |
14 | Pedercini Lucio | Ducati 998 RS | 14 | 1’43.763 | |
15 | Bontempi Piergiorgio | Suzuki GSX-R 1000 | 23 | 1’43.790 | |
16 | Fuertes Sergio | Suzuki GSX-R 1000 | 22 | 1’44.123 | |
17 | Bussei Giovanni | Ducati 998 RS | 20 | 1’44.524 | |
18 | Cruciani Stefano | Kawasaki ZX 10 | 19 | 1’44.605 | |
19 | Duterne Stephane | Kawasaki ZX 10 | 22 | 1’44.907 | |
20 | Velini Alessio | Ducati 998 RS | 24 | 1’44.935 | |
21 | Nowland Warwick | Suzuki GSX-R 1000 | 25 | 1’45.155 | |
22 | Szkopek Pawel | Suzuki GSX-R 1000 | 20 | 1’45.430 | |
23 | Pawelec Andrzej | Yamaha YZF R1 | 23 | 1’45.699 | |
24 | Camlek Berto | Yamaha YZF R1 | 16 | 1’46.821 | |
25 | Mrkyvka Jiri | Ducati 998 RS | 8 | 1’47.186 | |
26 | Praia Miguel | Ducati 999 RS | 16 | 1’47.673 | |
27 | Myszkowski Teodor | Yamaha YZF R1 | 25 | 1’47.926 | |
28 | Berthelsen Carl | Suzuki GSX-R 1000 | 21 | 1’49.918 |