Barry Veneman en Didier van Keymeulen zullen tijdens de eerste World Supersport race van het seizoen 2008 vanaf de respectievelijk vierde en zevende startrij aan de wedstrijd gaan beginnen. De twee RES Software Hoegee Suzuki coureurs kenden een wisselvallige tweede trainingsdag op het Losail circuit in Qatar.
Barry Veneman begon sterk aan de afsluitende kwalificatie training op vrijdag en wist direct aan het begin van de sessie al zijn snelste tijd van de eerste dag te verbeteren. Lange tijd leek het erop dat de Suzuki GSX-R 600 K8 coureur voor een verrassing zou gaan zorgen en met de voorsten mee te kunnen, echter met nog enkele minuten te gaan zat het even tegen voor de coureur uit Dalfsen vanwege een kapotte relais waardoor de kans op die ene snelle ronde uitbleef. Een aantal collega coureurs wisten hun tijd aan het eind van de sessie nog wel te verbeteren waardoor de RES Software Hoegee Suzuki coureur terugviel naar de dertiende plaats en zaterdag vanaf de vierde startrij aan de achttien ronden tellende race mag gaan beginnen.
RES Software Hoegee Suzuki teamgenoot Didier van Keymeulen wist zijn progressie van de eerste trainingsdag door te zetten en n snelste rondetijd uit de eerdere trainingsessies wederom ruim te verbeteren. Met een ronde van 2’04.867 mag de FIM Cup 1000 kampioen van 2005 vanaf de zevenentwintigste plaats op de startgrid gaan vetrekken voor de eerste World Supersport race van het seizoen 2008.
Marc Hoegee, teameigenaar RES Software Hoegee Suzuki
"Over het algemeen kan ik zeggen dat we er gedurende alle trainingen goed bij hebben gestaan en dat de racesnelheid zeker goed zit. Op de startgrid staan zeker een vijftal coureurs voor Barry die dat zeker nog niet kunnen zeggen. Voor de race van morgen ben ik dan ook positief gestemd en denk ik dat zowel Barry als Didier naar voren zullen komen."
Barry Veneman, #77
"Ik ben wel tevreden over hoe alles verloopt binnen het team als ik terugkijk op de afgelopen twee dagen. Helaas hebben we door een paar kleine schoonheidsfoutjes kostbare circuit tijd verloren en dat heeft me in de afsluitende kwalificatie een aantal plaatsen gekost. Ik heb veel vertrouwen in de racesnelheid maar we hebben nog wel veel werk te doen aan de kwalificatie set-up. Wanneer ik kijk naar de traininguitslagen dan ben ik positief omdat ik constant rond de achtste plaats schommelde, maar door een paar kleine foutjes aan het eind van de sessie door enkele collega’s, die een enkele snelle ronde wisten te realiseren, voorbij gestreefd werd."
Didier van Keymeulen, #83
"Als ik kijk naar de progressie die ik de afgelopen twee dagen heb gemaakt dan ben ik wel tevreden. Voor mij zijn de eerste twee overzeese wedstrijden echt een leerproces en zo wil ik het ook bekijken, gewoon positief blijven, het als een test bekijken en niet overhaast dingen doen en onnodige risico’s te nemen. Als ze me vanmorgen vooraf gevraagd zou hebben wat mogelijk zou moeten zijn dan had ik verwacht me rond de twintigste plaats te kunnen kwalificeren. t is helaas niet gelukt en over mijn startpositie ben ik dan ook zeker niet tevreden. Morgen wil ik in de race zeker voor de punten gaan en de voor mij nodige belangrijke kilometers te kunnen maken, daarna gaan we voor de tweede race naar Phillip Island, een circuit dat mij beter ligt dan de baan hier in de woestijn."