Het in Nederland gevestigde Pata Honda World Superbike team heeft de laatste weken niet stilgezeten. Na een eerdere test op het circuit in Cartagena was afgelopen week Jerez de la Frontera aan de beurt. Het team kijkt tevreden terug op beide tests.
<p>Na een pauze van bijna een maand kwam het Pata Honda World Superbike team vorige week weer in actie op het circuit van Cartagena waar rijder Jonathan Rea, Leon Haslam en testrijder Michele Magnoni onder overwegend goede weersomstandigheden werkten aan de chassis afstelling, de vermogensafgifte en de tractie controle van de nieuwe Honda CBR1000RR Fireblade SP. </p> <br /> <p> Na Cartagena bleef het team in Spanje waar deze week getest werd op het Jerez circuit waar de drie World Superbike rijders verder gingen met het werk aan het chassis en nieuwe componenten uitprobeerden, tevens werd gewerkt aan het verfijnen van de tractiecontrol en de motorrem van hun Honda CBR’s.</p> <blockquote>“Gewoonweg domineren zal nog niet lukken en we hebben wat dat betreft nog wel wat werk te doen om hier op het podium te komen, maar over het algemeen ben ik blij met de vooruitgang die we geboekt hebben. De tractiecontrol werkt nu goed maar er is nog wel wat te doen aan de motorrem, maar we hebben zeker stappen voorwaarts gemaakt,” vertelde <strong>Rea</strong>. “Het weer was hier wisselvallig, de laatste dag was het nat en op de tweede dag was het winderig. We hebben nog wat Pirelli kwalificatiebanden getest en ik was toen best snel maar we hebben meer snelheid op racebanden nodig. Het gaat wel als ze oud en al een beetje versleten zijn, maar ik moet wat meer uit de nieuwe band zien te krijgen.”<br /> </blockquote>
<blockquote>“Ik heb de laatste dag maar acht ronden gereden omdat het weer niet zo goed was maar het was toch nuttig en ik ben verder zeer tevreden over de stappen die we de eerste twee dagen hebben gemaakt,” vertelde <strong>Haslam</strong>. “Ik had het een beetje moeilijk met de kwalificatiebanden maar het lukte wel om lage 41ers te rijden. Dat is enorme verbetering vergeleken met de race hier vorig jaar, maar dat was er dan ook een om snel te vergeten. Ik ben sneller dan ik ooit op Jerez ben geweest en het is altijd fijn om hier weer terug te komen en te zien hoeveel vooruitgang is geboekt.”<br /> <br /> “Samen met Cartagena vorige week zijn deze zes testdagen voor ons best wel goed geweest en we hebben veel vooruitgang weten te boeken. We hebben zeker een stap naar voren gemaakt en zitten nu dichten bij onze concurrenten. Het gaat in ieder geval een stuk beter dan vorig jaar hier in Jerez. Volgende week zal Aragon weer een heel ander circuit zijn met nieuwe uitdagingen maar we zijn hoopvol dat we veel van wat we deze zes dagen hebben geleerd kunnen toepassen en op jacht kunnen naar positieve resultaten,” vertelde technisch coördinator <strong>Pieter Breddels</strong>.<br /> <br /> </blockquote><!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>