Een aaneenschakeling van aanvallende activiteiten in de laatste kwalificatie sesie in Misano bracht een onmiddelijke verandering bovenaan de tijdlijst teweeg. Maar het was niet voldoende om de Ten Kate Honda rijders Broc Parkes en Karl Muggeridge van de eerste startrij te verdrijven. Parkes werd tweede en Muggeridge vierde.
Na een natte eerste sessie, en met een bijna droge baan, gingen alle Supersport rijders in het begin van de sessie de baan op. Maar aan het einde van de 45 minuten lange sessie behielden beide Ten Kate mannen hun plaatsen op de eerste rij.
De conditie van de baan bleken verrassend en inconsitent, waardoor de kwalificatie een spel werd van risicoÕs en beloning, een spel wat heel goed gespeeld werd door het ervaren Ten Kate team.
Parkes, tweede snelste, was tevreden genoeg met het behaalde resultaat van de tweede dag en is klaar voor de race, ongeacht de omstandigheden. ÒIk ben behoorlijk tevreden met de eerste startrij,Ó zei hij. Alles is ok, alleen kwam ik aan het einde in een groep rijders terecht waardoor ik mijn snelste ronde niet kon afmaken. Maar ik ben tevreden ondanks het feit dat ik nu al vier keer tweede heb gestaan gedurende het weekend! De machine voelt al goed aan maar kunnen nog wat verbeteringen doorvoeren. Het probleem nu is een juiste race band te kiezen.Ó
ÒHet ging een beetje moeilijk,Ó zei Muggeridge. We konden niet de goede setting vinden. Ik moest een beetje pushen om een goede ronde tijd neer te zetten. Het was niet helemaal droog maar het is wel goed om t voelen hoe de motor reageert op de natte plekken. Je kunt daarvan een hoop leren over de afstelling en we weten wat te doen voor de warm up.Ó
ÒGezien de weersomstandigheden was het doel voor ons om op de eerste startrij te kwalificeren,Ó zei teammanager Ronald ten Kate. ÒDe pole zou een mooie bonus geweest zijn, maar dat werd moeilijk op de opdrogende baan. Beide jongens staan er en zijn tevreden met de set Ð up voor een half droge baan. Nu wachten we af wat morgen ons zal brengen. De warm up kan nog wel eens druk worden omdat volgens mij nog geen enkele rijder een definitieve beslissing over de raceband heeft genomen als het droog is.Ó
rider | motor | fri | sat | |||||
1 | Charpentier Sbastien | Honda CBR 600RR | 1’53.142 | 1’40.422 | ||||
2 | Parkes Broc | Honda CBR 600RR | 1’51.253 | 1’40.662 | ||||
3 | Cruciani Stefano | Kawasaki ZX6 RR | 1’53.495 | 1’41.356 | ||||
4 | Muggeridge Karl | Honda CBR 600RR | 1’51.266 | 1’41.365 | ||||
5 | Carlacci Antonio | Yamaha YZF R6 | 1’57.282 | 1’41.523 | ||||
6 | Curtain Kevin | Yamaha YZF R6 | 1’51.852 | 1’41.606 | ||||
7 | Fujiwara Katsuaki | Suzuki GSX 600R | 1’51.189 | 1’41.616 | ||||
8 | Lagrive Matthieu | Suzuki GSX 600R | 1’54.472 | 1’41.827 | ||||
9 | Corradi Alessio | Honda CBR 600RR | 1’52.134 | 1’41.917 | ||||
10 | Tortoroglio Walter | Suzuki GSX 600R | 1’53.113 | 1’41.967 | ||||
11 | Baiocco Matteo | Yamaha YZF R6 | 1’54.111 | 1’42.112 | ||||
12 | Iannuzzo Vittorio | Suzuki GSX 600R | 1’53.262 | 1’42.145 | ||||
13 | Vd Goorbergh Jurgen | Yamaha YZF R6 | 1’53.200 | 1’42.439 | ||||
14 | Tumminello Maurizio | Yamaha YZF R6 | 1’59.261 | 1’42.616 | ||||
15 | Lanzi Lorenzo | Ducati 749 R | 1’52.814 | 1’42.666 | ||||
16 | Bussei Giovanni | Ducati 749 R | 1’52.386 | 1’42.685 | ||||
17 | Kellner Christian | Yamaha YZF R6 | 1’52.927 | 1’42.807 | ||||
18 | Neukirchner Max | Honda CBR 600RR | 1’53.327 | 1’43.070 | ||||
19 | Chambon Stphane | Suzuki GSX 600R | 1’51.914 | 1’43.318 | ||||
20 | Foret Fabien | Yamaha YZF R6 | 1’55.985 | 1’43.718 | ||||
21 | Sacchetti Denis | Honda CBR 600RR | 1’57.865 | 1’44.291 | ||||
22 | Brogan Steve | Honda CBR 600RR | 1’53.253 | 1’44.347 | ||||
23 | Roccoli Massimo | Yamaha YZF R6 | 1’54.860 | 1’44.763 | ||||
24 | Wimbauer Nicky | Yamaha YZF R6 | 1’57.818 | 1’45.328 | ||||
Not Qualified | ||||||||
25 | Chen Eli | Honda CBR 600RR | 1’55.317 | 1’47.870 |