Vorig seizoen wist Luca Scassa de Superstock FIM Cup race in Imola te winnen maar werd vervolgens gediskwalificeerd. Scassa en MV Agusta gingen in beroep en hebben inmiddels gelijk gekregen.
Bij de technische controle van Scassa’s MV Agusta werd door de FIM stewards vastgesteld dat sectie 2.7.11 van het technische reglement (zie onder) niet was nageleefd met diskwalificatie tot gevolg.
Op 19 februari was er een hoorzitting met betrekking tot de zaak en afgelopen dinsdag werd uitspraak gedaan. Scassa krijgt zijn overwinning en punten terug.
Scassa rijdt momenteel overigens in het AMA Superbike kampioenschap
2.7.11 toegevoegde apparatuur
Apparatuur dat niet op de origineel gehomologeerde motro zit mag niet toegevoegd worden (bijv. data vergaring, computers, opname apparatuur, etc.). Telemetrie is niet toegestaan. De enige potentiometers en sensors die zijn toegestaan zijn degene die als originele apparatuur op de gehomologeerde motor zijn besvestigd.
Het resultaat voor de races op Imola en het eindklassement voor rijder en constructeur zijn nu als volgt:
Imola, Superstock 1000 FIM Cup, race results:
1. Luca Scassa (ITA-MV Agusta);
2. Brendan Roberts (AUS-Suzuki);
3. Alessandro Polita ITASuzuki);
4. Claudio Corti (ITA-Yamaha);
5. Ayrton Badovini (ITA-MV Agusta);
…
2006 Superstock FIM Cup:
1. Alessandro Polita, 173 points;
2. Claudio Corti, 153;
3. Luca Scassa, 143;
4. Ayrton Badovini, 120;
5. Matteo Baiocco, 86;
…
Constructeurs :
1. Suzuki, 204 points;
2. MV Agusta, 178;
3. Yamaha, 171;
4. Kawasaki, 103;
5. Honda, 55.