Nog niet alle informatie is binnen maar wel is duidelijk dat ook de Superbikes weer zijn begonnen aan de voorbereidingen voor 2005. De Suzuki is voorlopig erg snel en het is nog maar de 2003 uitvoering van de GSX R1000 waar Corser zo snel op is. Ook is bekend geworden dat James Haydon in 2005 zal starten op een GSE Ducati in het Brits Superbike kampioenschap. Ook GSE Racing testte op Valencia alwaar de Brit zijn grenzen net even iets te veel opzocht en daarbij al twee DucatiÕs af mocht schrijven.
Troy Corser op de Suzuki (foto: Alex Photo/View Point)
Met updates hopen we jullie meer informatie te kunnen geven, maar ook op de tweede dag was Corser met de Suzuki het snelste terwijl de Australir aangaf dat hij daar toch echt niet op uit was. Het weer op het circuit van Valencia was aangenamer dan gisteren.
Garry MCCoy kon gelukkig rijden vandaag maar hij moest voordat hij startte wel langs de arts om te bezien of de king of slides wel in staat was om te rijden. De Australier gaf aan spierpijn te hebben maar toch zijn meters te willen maken. ÒIk kan de motor nu al meer naar mijn hand zetten zodat ik mijn eigen stijl ook weer wat meer kan laten zien,” aldus McCoy. “helaas dook vanmiddag een elektrisch probleem op waardoor ik minder kon rijden dan dat ik had gewild.”
De andere Petronas rijder, Steve Martin, gaf te kennen dat hij met zijn team veel kleine aanpassingen had geprobeerd waarbij onder andere de koppeling en de vering aan de orde kwamen. “Ik begin steeds meer dingen te vinden waar ik wel wat mee kan,” vertelde Martin. “We zullen morgen ook de voorvering er bij pakken, alle stukjes bij elkaar moeten er dan voor zorgen dat ik morgen veel snelle rondjes kan draaien.”
Rondetijden
(Tijden dag 2 zover bekend)
1 Troy Corser (AUS-Suzuki) 1:36.11
2 Rgis Laconi (FRA-Ducati) 1:36.83
3 James Toseland (ENG-Ducati) 1:37.11
4 Sebastien Gimbert (FRA-Yamaha) 1:37.97
5 Karl Muggeridge (AUS-Honda) 1:38.21