World Superbike coureur Troy Corser is dit jaar begonnen aan een nieuw avontuur. De Australiër maakte de overstap naar het nieuwe BMW Motorrad Motorsport Team waar hij samen met de Spanjaard Ruben Xaus voor de verdere doorontwikkeling en de toekomstige successen moet gaan zorgen van de BMW S 1000 RR.
Nadat Corser tijdens de eerste race op het circuit van Phillip Island in Australië tijdens zijn allereerste race op de geheel nieuwe BMW machine al wist te verrassen met een achtste plaats, liet hij in Qatar wederom zien met twee top tien finishes dat de auto- en motoren fabrikant uit München een Superbike machine geproduceerd heeft waarvan de komende wedstrijden het een en ander verwacht mag worden.
Na afloop van de tweede ronde van het World Superbike kampioenschap in Qatar liet de ex-World Superbike kampioen dan ook weten zeer tevreden te zijn met het potentieel van de BMW S 1000 RR. Hoewel men nog zeker nog wel het een en ander mist aan vermogen kijkt Corser met veel vertrouwen uit naar de volgende race welke tijdens het eerste weekend van april zal worden verreden op het Ricaro Tormo circuit nabij de stad Valencia in Spanje.
"Na de trainingen en kwalificatie in Qatar waren we een beetje teleurgesteld en leken onze vooruitzichten op het behalen van een goed resultaat verkeken omdat we vanaf de vierde startrij moesten vertrekken. Tijdens de nacht voor de race vonden we een oplossing voor het probleem met onze topsnelheid en dat gaf me tijdens de wedstrijddag nieuwe kansen. Tijdens de tweede race maakte in een van mijn beste starts ooit, ik zag een gaatje en ging er vol voor! Het voelde geweldig om vooraan mee te doen met de leiders, hoewel ik direct wel wist dat ik dat niet tot het eind vast kon houden was het wel heel mooi dat het gebeurde. Momenteel missen we nog ongeveer een halve seconde wat betreft de motor- en frame afstelling en als we dat verschil kunnen oplossen dan zullen we zeker competitief zijn. Het hielp zeker niet om vanaf de vierde rij te starten, in Qatar houdt dat in dat je in de eerste ronde normaalgesproken al zeven seconden kwijt bent en de rest van de race bezig bent met het naar voren komen en inhalen. Het behalen van twee keer een top tien resultaat is zeker meer dan ik vooraf aan het seizoen verwacht had en het laat zien dat de motor echt potentieel heeft. Na ongeveer drie weken onderweg te zijn geweest kunnen we nu terugkeren naar de werkplaats, de verkregen info gaan analyseren en volop aan het werk voor de volgende wedstrijd."