Na de tweede dag vertelde Corser een 1’57 te zullen gaan rijden op de derde en laatste dag, een tweede valpartij wierp echter zoveel roet in het eten dat zijn test voortijdig afgesloten werd.
In de ochtend had Troy Corser redelijk makkelijk in de 1’58 weten te komen toen hij een nieuwe voorband ging testen – de hardste die Pirelli bij zich had – toen hij onderuit ging.
In de eerste linkerbocht op het circuit was Troy de voorkant kwijt en schoof de grindbak in. Doordat het grind in deze grindbakken wat groter is – en gisteren door Corser als stenen omschreven werden – kreeg de Australiër een paar rake klappen waarbij hij kneuzingen opliep aan zijn rug en onderrug. Ook bezeerde hij de hand die hij gisteren al bezeerd had. Troy wilde ‘s middags weer rijden maar kon zijn handschoen niet meer aan krijgen waarna hij en zijn team er mee op hielden.
"Dat was zonde, ik dacht echt dat een 1’57 mogelijk zou zijn," vertelde Corser. "Het ging goed totdat ik de hardste Pirelli band testte. Ik was de voorkant in de eerste linkerbocht kwijt en toen dat eenmaal gebeurd was er geen grip meer omdat je dan buiten de ideale lijn zit. Normaal kan ik zoiets redden met mijn knie maar dat lukte door het gebrek aan grip niet. Ik dacht ik op het asfalt kon blijven maar mijn snelheid was hoog genoeg om de grindbak in te schuiven en daar kreeg ik een paar rake klappen. Ik voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden – en dat twee keer!"
"Het goede nieuws is dat ik tevreden ben over wat we gedaan hebben en wat we bereikt hebben tijdens deze test. Ik neem aan dat we alles gedaan hebben wat op het programma stond. Ik had graag nog wat meer willen doen aan bepaalde punten maar de basis hebben we gehad. Ik voel dat de motor nu beter werkt met mij er op en ik kijk uit naar de volgende test en het komende seizoen – wel pas nadat die kneuzingen genezen zijn natuurlijk!"