Na op de eerste dag in de tweede sessie een zeer snelle ronde te hebben genoteerd stond de complete tweede dag in het teken van Checa die met zijn Althea Ducati de beste ronde op Phillip Island verbeterde.
Nadat op de eerste dag de WK Supersport rijders het spits moesten afbijten was het nu de beurt aan de mannen uit het WK Superbike. In de ochtend sessie bleek dat Carlos Checa, de snelste man op de eerste dag en winnaar van een van de races vorig jaar, in goede vorm steekt.<br /> <br /> De Spanjaard wist met een 1Õ30.578 bijna een halve seconde onder de beste ronde Ð een 1Õ31.050 van Regis Laconi in 2009 Ð te duiken. Tevens was Checa meer dan zes tienden sneller dan Sylvain Guintoli op de Effenbert Ducati. Er is dan wel geen Ducati fabrieksteam meer maar er zal wel degelijk rekening moeten worden gehouden met de Italiaanse tweecilinders.<br /> <br /> Jonathan Rea kwam in de ochtend naar de derde tijd en voorkwam daarmee een 1-2-3 van Ducati aangezien hij Jakub Smrz van de derde plaats wist te houden. Verder zagen we Joan Lascorz in de top vijf staan.
In de middagsessie wist Checa en een groot deel van de anders rijders hun tijd niet meer te verbeteren en de Spanjaard bleef dan ook fier op kop staan met die zes tienden voorsprong op Guintoli die zich al goed thuis voelt op de Ducati.<br /> <br /> Rea bleef derde maar de Castrol Honda rijder kwam in het begin van de sessie ten val waarbij mogelijk zijn linker pols en de ringvinger van zijn linkerhand heeft gebroken. De Brit is nog in het ziekenhuis en er is nog geen uitsluitsel over zijn blessures. Naast Rea kwamen ook Michel Fabrizio, Marco Melandri en Lascorz ten val waarna een bezoek aan het medisch centrum noodzakelijk was. Leon Haslam was in de ochtend twee keer gevallen maar bleef daarbij ongedeerd.<br /> <br /> Smrz en Lascorz bleven net als in de ochtendsessie in de top vijf staan voor Max Biaggi, Fabrizio, Melandri, Eugene Laverty en Tom Sykes. Opvallend is verder dat teams die al enkele dagen op het Phillip Island circuit getest hadden niet eens zo goed uit de verf komen. Ruben Xaus kwam bijvoorbeeld niet verder dan een 13e tijd terwijl BMW zich ook zorgen zal maken met de tijden van Haslam (14e) en Troy Corser (16e). Aprilia rijder Leon Camier kampte met zware griep en kwam daardoor niet in actie, hij staat op de lijst met zijn tijd van de maandag.<br /> <br /> <strong>IMS Test Phillip Island<br /> Tijden World Superbike – dag 2 (gecombineerd)</strong><br /> 1. 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’30.578 <br /> 2. 50 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 1’31.196 <br /> 3. 4 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’31.206 <br /> 4. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’31.654 <br /> 5. 17 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1’31.866 <br /> 6. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1’31.870 <br /> 7. 84 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 1’32.113 <br /> 8. 33 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 1’32.122 <br /> 9. 58 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 1’32.137 <br /> 10. 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1’32.272 <br /> 11. 41 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1’32.299 <br /> 12. 12 Waters J. (AUS) Suzuki GSX-R1000 1’32.394 <br /> 13. 111 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 1’32.405 <br /> 14. 91 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 1’32.413 <br /> 15. 52 Toseland J. (GBR) BMW S1000 RR 1’32.880 <br /> 16. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’32.994 <br /> 17. 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1’33.233 <br /> 18. 67 Staring B. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1’33.398 <br /> 19. 6 Yanagawa A. (JPN) Kawasaki ZX-10R 1’33.432 <br /> 20. 121 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 1’33.485 <br /> 21. 44 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1’33.514 <br /> 22. 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1’33.560 <br /> 23. 8 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1’33.721 <br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FWSBK%2FSuperbikes%2Fcheca-blijft-de-dienst-uitmaken-op-phillip-island%2Ftabid%2F100%2FiNews_ID%2F25555%2FDefault.aspx&layout=standard&show_faces=true&width=450&action=like&colorscheme=light&height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>