Verschillende mogelijkheden voor offline marketing tijdens race evenementen

17
image1

Offline marketing is en blijft een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie voor veel bedrijven. Hoewel we toch zien dat ook online marketing onmisbaar is, is het juist de combinatie die het ontzettend sterk maakt. Door deze beide met elkaar te combineren, zorg je voor een stuk herkenning, waardoor uiteindelijk je bekendheid steeds verder zal toenemen. Omdat we vooral binnen de racesport allerlei verschillende toepassingen zien van met name offline marketing, bijvoorbeeld tijdens een race, is het goed om deze eens stuk voor stuk te bespreken. Zo kun je als bedrijf investeren in bijvoorbeeld sponsoring, mar ook in fysieke geschenken zoals je eigen sportshirts bedrukken bij Gift Campaign met logo en merknaam, zoals Team Red Bull dit bijvoorbeeld ook heel slim doet.

Fysieke geschenken
De eerste toepassing is het uitdelen of verkopen van fysieke geschenken of producten. Dit is en blijft een van de krachtigste manieren om een merk of bedrijf te promoten. Vooral wanneer we het hebben over dingen die ook echt van functioneel zijn op de dag zelf of in de periode erna. Dit kan variëren van een pen met naam en logo, waarmee je vervolgens de rondetijden kunt opschrijven tot aan een USB stick met het logo. Belangrijk is vooral om te kiezen voor geschenken die meermaals gebruikt worden, zoals de naam en het logo van het bedrijf dat wordt gepromoot, gedurende een langere tijd en ook vaker gezien wordt. De kracht zit hem namelijk met name in herhaling. Gemiddeld gaan we pas over tot het doen van een aankoop nadat we iets 7 keer hebben gehoord of gezien. Je kunt je dus wel voorstellen waarom er zoveel bedrijven zijn die continu van alles blijven uitdelen en weggeven.







Sponsoring
Wat ook een effectieve manier is van het vergroten van je naamsbekendheid, is sponsoring. Wat denk je hoeveel mensen dit tijdens een bepaald evenement zien. Stel dat je dit bij een wedstrijd van de Formule 1 doet, dan zorg je er niet alleen voor dat je enorm goed zichtbaar bent, maar ook dat mensen je bedrijf associëren met luxe in het geval van de Formule 1. Zo wordt sponsoring dus ook vaak gebruikt om niet alleen de bekendheid van een bedrijf te vergroten, maar ook om een bepaald imago te creëren. Belangrijk daarbij is wel dat de sponsoring in lijn is met de waarden van je bedrijf. Zo is het bijvoorbeeld wat vreemd om als bedrijf dat fietsen produceert, te gaan adverteren bij de Formule 1. Snelle auto´s zoals Lamborghini daarentegen kunnen natuurlijk wel prima.

Logo branding op merchandise, vlaggen, mokken en meer
Het laten drukken van je bedrijfslogo op verschillende merchandise- items biedt een unieke manier om je merk te promoten. Denk bijvoorbeeld aan het laten bedrukken van t-shirts, petten, vlaggen of mokken met je logo erop. Mensen dragen en gebruiken deze items vaak in het openbaar, waardoor je merk zichtbaar is onder een enorm breed publiek. Daarnaast wordt dit vaak ook daarna nog gedragen, waardoor je door tientallen of soms wel honderden mensen wordt gezien.



Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instagram |  Twitter | Threads | YouTube   



       Vrijwillige bijdrage     

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?

Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’



Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.