Het MotoGP wereldkampioenschap luidt een nieuw tijdperk in met de toekenning van exclusieve Spaanse MotoGP-uitzendrechten aan DAZN live, een on-demand sportstreamingdienst. De deal kwam tot stand nadat de Spaanse tv-zender Movistar onlangs bedankte voor de MotoGP-uitzendrechten in Spanje.
De zet van Dorna om te kiezen voor een on-demand sportstreamingdienst i.p.v. een traditionele TV zender opent een nieuw tijdperk voor het MotoGP wereldkampioenschap en helpt ’s werelds grootste en belangrijkste wegrace serie nieuwe doelgroepen te bereiken in één van de grootste en meest succesvolle markten in de sport. DAZN garandeert haar abonnees een betaalbare eenheidsprijs voor alle apparaten, inclusief smart TV, smartphones, tablets, spelconsoles en PC’s, zonder een langetermijn contract te tekenen. DAZN-klanten kunnen kiezen voor een abonnement voor een volledig seizoen waarbij men de actie kan volgen via zowel multi-device, multi-screen en multi-feed streaming, of ze kunnen kiezen voor individuele raceweekenden.
De nieuwe dienst wordt begin 2019 in Spanje gelanceerd en zal elke sessie van de MotoGP-, Moto2-, Moto3- en MotoE-klassen van FP1 tot en met de race, inclusief de races in het bijprogramma zoals de Red Bull MotoGP Rookies Cup, persconferenties en alle relevante activiteiten gedurende het weekend. Men kan op deze manier elke seconde van een Grand Prix weekend volgen.
DAZN wordt de exclusieve streamingpartner voor de MotoGP en biedt live streaming voor elk evenement in combinatie met een regelmatige gratis uitzending – Live en SDD. Naast de MotoGP weekenden zal DAZN ook het MOTUL FIM Superbike wereldkampioenschap en het FIM CEV Repsol streamen.
Manel Arroyo, Dorna Sports directeur: “We zijn zeer verheugd om aan dit nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van de MotoGP te beginnen. Onze dank gaat uit naar Movistar, met wie we de afgelopen seizoenen de eerste stap ervaren hebben wat betreft het uitzenden van de MotoGP via betaalde TV-platforms in Spanje, en na een succesvolle samenwerking gaan MotoGP en Dorna nu een nieuw tijdperk in met DAZN. De combinatie van streaming, on-demand content en free-to-air dekking zal laten zien hoe ons Spaanse publiek toegang krijgt tot de MotoGP en kan genieten van de MotoGP, dit door elke fan dichter bij de sport te brengen, en ons publiek in Spanje te laten groeien en uitbreiden als nooit tevoren. Wij zijn ervan overtuigd dat DAZN met zijn ongelooflijke visie en ervaring de perfecte partner zal zijn voor het MotoGP Wereldkampioenschap.”
Simon Denyer, CEO van de DAZN Group: “We groeien in een ongelofelijk tempo met onze unieke aanpak en blazen de sport met zijn lange en uitstekende erfgoed en groeiend publiek nieuw leven in. Wij geven fans wat ze willen; betaalbare en flexibele toegang tot de sport waar ze van houden. We kijken ernaar uit om met deze vooruitstrevende rechthebbenden samen te werken om zo nog een grote Europese markt te bedienen.”
DAZN Group
Met bijna 3.000 medewerkers in meer dan 30 landen is de DAZN Group, met het hoofdkantoor in Engeland, de digitale marktleider binnen de wereldwijde sportmedia en behoort men op dit moment tot één van de snelst groeiende sportmediabedrijven ter wereld. Het bedrijf houdt zich bezig met alle aspecten van de manier waarop fans zich met sport bezighouden, van planning en productie van uitzendingen tot de distributie en marketing.
DAZN is ‘s werelds eerste wereldwijde live- en on-demand streamingservice voor sport en is marktleider in Italië, Duitsland, de VS, Canada en Japan, met onder andere Goal.com, Sporting News en Spox.com.
Handige links Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana:
Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag
Bekijk je Racesport.nl op je mobiel, download dan nu de nieuwe Racesport.nl App