Tito Rabat ook in 2020 en 2021 met Reale Avintia Racing in koningsklasse

235
tito-rabat
Tito Rabat (l) en Raúl Romero (r) | foto© Avintia Racing

Tito Rabat zal ook in 2020 en 2021 als coureur actief blijven in de koningsklasse. De Spanjaard heeft zijn contract met zijn huidige werkgever Reale Avintia Racing met nog eens twee seizoenen verlengd.

De geruchten dat Tito Rabat vanaf komend seizoen zijn opwachting zou gaan maken als coureur in het FIM Superbike World Championship kunnen definitief in de prullenbak. De voormalig Moto2 wereldkampioen heeft namelijk een nieuw tweejarig contract getekend bij Reale Avintia Racing om ook in 2020 en 2021 als coureur actief te blijven in de MotoGP klasse.




De zware crash vorig jaar tijdens de Britse Grand Prix zorgde voor Rabat voor een moeilijk eerste deel van het 2019 seizoen maar tijdens de laatste races voor de zomerstop keerde het juiste gevoel terug bij de Spanjaard hetgeen resulteerde in een keurige negende plaats in Catalunya en vervolgens was hij dicht bij een top tien klassering tijdens de laatste wedstrijd voor de vakantie op de Sachsenring.

Voldoende redenen voor Reale Avintia Racing op het contract met Rabat met nog eens twee seizoenen te verlengen. Met het aanblijven van Rabat gaat het Spaanse MotoGP team zich nu richten op het verkrijgen van de juiste en competitieve Ducati machines met de nieuwste fabrieksspecificaties en een bekwaam technisch team.

Naast de technische kant is het team dankzij de uitstekende relatie tussen Esponsorama en de Rabat-familie in onderhandeling met een grote sponsor om het ambitieuze project compleet te maken, een project dat Reale Avintia Racing in staat zal stellen om de komende seizoenen mee te vechten voor topresultaten.

Tito Rabat: “Ik ben erg blij dat ik voor twee jaar heb bijgetekend bij mijn team. Het beste nieuws is dat we vanaf 2020 de beschikking zullen hebben over fabrieksmotoren, wat cruciaal is om ons doel te bereiken; elke wedstrijd mee te strijden voor topklasseringen. De MotoGP-klasse is competitiever dan ooit en je hebt de beste machines nodig om goede resultaten te behalen. Ik wil Raúl (Raúl Romero – CEO Esponsorama) bedanken voor zijn vertrouwen in mij. We hadden een moeilijke start in dit jaar, maar we werden de laatste race steeds sterker. De wetenschap dat ik nog twee seizoenen doorga, is een boost voor mijn vertrouwen en ik weet zeker dat ik in de tweede helft van het kampioenschap sterker terug zal keren.”

Raúl Romero (CEO Esponsorama): “Het is mij een genoegen om bekend te kunnen maken dat Tito de komende twee seizoenen bij ons zal blijven. Er is de laatste tijd veel gesproken over Tito’s toekomst en de toekomst van ons team, maar met deze aankondiging hebben we duidelijk gemaakt dat we samen verder gaan en dat we sterker dan ooit zullen zijn. Het team groeide gestaag sinds we in de MotoGP zijn gestapt en de volgende stap is om fabrieksmachines te krijgen, op dezelfde manier als alle andere onafhankelijke teams in het kampioenschap. We werken hier nu aan en we zijn ook in onderhandeling met een grote sponsor die perfect aansluit bij de omvang van het project dat we voor de komende seizoenen voor ogen hebben.”

Momenteel is Karel Abraham de teamgenoot van Rabat binnen Reale Avintia Racing, maar of de Tsjech ook na dit seizoen binnen het team actief zal blijven is niet bekend gemaakt. Abraham tekende voorafgaand aan het huidige seizoen weliswaar een tweejarige deal met Reale Avintia Racing, wat betekent dat hij nog tot aan het einde van 2020 onder contract staat. Maar als we even terugkijken was dit voorafgaand aan het huidige seizoen ook het geval met de Belg Xavier Simeon. Contract of geen contract, Simeon werd ondanks een tweejarige deal al na één seizoen aan de kant gezet om plaats te maken voor de komst van Abraham.

 

Handige links Monster Energy Grand Prix České republiky:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag

Bekijk je Racesport.nl op je mobiel, download dan nu de nieuwe Racesport.nl App