Teams: Veel werk voor RW Racing GP op Silverstone

39

De eerste twee trainingen op het beroemde circuit van Silverstone in Engeland waren over het algemeen Ôwel okÕ voor RW Racing GP. Maar er is nog een hoop werk te doen voor de volgende training en de kwalificatie. Met Luis Salom op de 8ste plaats en Brad Binder op de 25ste zijn verbeteringen zeker welkom bij het Nederlandse team.

Het nieuwe chassis dat Salom in Barcelona kreeg van Kalex is inmiddels op verschillende punten al verbeterd. Nieuw kuipwerk en een nieuw windschermpje hielpen de Spanjaard al aan een topsnelheid van 212,1 kilometer: bijna de hoogste van het hele Moto3-veld.







<strong>Luis Salom (8e): <br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">,,De training in de ochtend was nat en daardoor was het een lastig begin. Die in de middag was wel droog, maar het waaide hard. Ik kon wel voelen dat het chassis is verbeterd. De topsnelheid was fantastisch, maar in de bochten moet het nog beter. We hebben nog wel wat stapjes te zetten. Vooral in de eerste en de tweede sector moet het harder.&rsquo;&rsquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Brad Binder (25e):<br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">,,Ik ben een beetje teleurgesteld. In de regen kon ik lang in de top 10 rijden, maar viel ik op het einde terug naar de 17de plaats. Maar in droge omstandigheden was het niet goed genoeg. Ik had weinig gevoel in de voorkant. Ik was de motor een paar keer bijna kwijt in de middagtraining. We zijn de verkeerde kant op gegaan met de afstelling, maar we weten wat we moeten doen om dat te verbeteren.&rsquo;&rsquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Teammanager Johan Stigefelt: <br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">,,Het is een puzzel dit weekend. Ik ben niet ontevreden, maar voor zowel droge als natte omstandigheden hebben we werk voor Luis en Brad. Het zijn geen grote aanpassingen die we moeten doen, maar wel belangrijke puntjes op de i. Op sommige gebieden moeten we min of meer terug naar de afstellingen van Barcelona, al zijn de omstandigheden &ndash; zowel het weer als het karakter van de baan &ndash; hier totaal anders.&rsquo;&rsquo;</blockquote>