De jaarlijkse thuiswedstrijd op de prachtige Varsselring bij Hengelo kende voor Mile Pajic dit jaar een bijzonder verloop. Eerst kreeg hij een gevallen rijder vlak voor zijn voorwiel, vervolgens sloeg de versnellingsbak op hol. Voor Mile reden om bij de Molenbocht rechtdoor te gaan en het rennerskwartier op te zoeken. Het was heel lang geleden dat onze sluwe vos door pech een wedstrijd moest staken.
Op zaterdag verliepen de trainingen voor Pajic begrippen heel erg goed. Geen problemen met de motor en de snelheid zat er goed in. Daarbij weet Mile als geen ander de weg op de Varsselring. Uiteindelijk rolde er een 8e startpositie uit voor de wedstrijd.
Tijdens de warm-up op zondagochtend vertoonde de versnellingsbak zonder enige waarschuwing opeens kuren en was niet in 4e versnelling te krijgen. Direct werd gestart met het opspeuren en verhelpen van het probleem. Echter de wedstrijd zat kort op de warm-up dus haast was geboden.
Vol goede moed werd de startplaats ingenomen in het parc fermé. Maar de goede hoop werd snel de grond ingeboord want tijdens de verkennings-ronde ontbrak nog steeds de vierde versnelling. Dit was echter geen beletsel voor Mile om te starten. En de start ging op zich goed. Geen plaats winst maar ook geen plekje verlies. Bij het uitkomen van de Boschbocht moest hij echter vol in de remmen omdat de rijder voor hem ten val kwam. Gelukkig leverde het geen persoonlijke schade op, maar het kostte wel 3 plaatsen. Al snel werd de achtste plek weer ingenomen. Echter het probleem met de versnellingsbak werd groter want hij begon uit zichzelf te schakelen. De 5e versnelling bleek de 3e te zijn en de 2e bleek, jawel, de 4e versnelling te zijn. Voor Mile het teken dat het voor hemzelf en zijn collega's niet verantwoord was om nog verder te rijden.
Voor Mile was het een bijzondere ervaring want het was seizoenen geleden dat hij met pech was uitgevallen. Lang treuren deed onze 50-jarige oudere jongere niet. Met pretoogjes werd uitgekeken naar de volgende wedstrijd in het weekend van 19 en 20 mei op het circuit van Eemshaven. Een circuit met 3 lange rechte stukken waar de snelheid van de ZX6-RR ten volle benut kan worden. En dat de motoren van Mile razendsnel zijn is algemeen bekend.