Na alle pech van afgelopen wedstrijden kunnen de coureurs van SWPN-SRTK terug kijken op een geslaagde KNMV DTC PIRELLI race day. Beide heren weten ruimschoots in de punten te eindigen. Lennart van Houwelingen noteerd een 8e plek terwijl Rob Hakvoort na wat pech op een 12e plek finisht.
De eerste kwalificaties op zaterdag zijn voor beide heren zeer hoopvol. In het startveld van 37 man traint Rob Hakvoort zich naar een prachtige 6e plek op de startgrid terwijl teamgenooit Lennart van Houwelingen vriend en vijand verrast met een indrukwekkende 8ste plaats. <br /> <br /> Als beide heren in het laatste gedeelte van de tweede kwalificatie een nieuwe band steken en naar buiten gaan begint het helaas te regenen waardoor verbetering van tijd is uitgesloten. Geen van de andere coureurs heeft zich kunnen verbeteren en zo staan zowel Hakvoort als van Houwelingen op de 2e startrij getraind voor de wedstrijd van Zondag.<br /> <br /> De start van de wedstrijd verloopt door plots opkomende regen erg hectisch. Uiteindelijk wordt besloten te starten onder "Dry Race" voorwaarden en zo vetrekt het grootste gedeelte van het startveld op slicks. Rob Hakvoort is erg goed weg en weet de strubben als 4e door te komen, Lennart van Houwelingen is te vroeg met remmen en verliest hiermee een aantal plekken. Bij de eerste doorkomst ligt Hakvoort op een 6e plaats, van Houwelingen is bezig met een mooie inhaalrace en komt als 14e door. Na een aantal ronden begint het achter op het circuit behoorlijk te spetteren. Hakvoort komt een aantal keer bijna ten val en verliest hiermee veel tijd waardoor de jagende groep achter hem in staat is hem te passeren. Waneer zijn motor voor de strubben uit zijn versnelling schiet weet ook Van Houwelingen hem te passeren. Van Houwelingen weet zich te mengen in de groep welke vecht voor de 7e plek terwijl Hakvoort alle zeilen bij moet zetten om het opgelopen gat dicht te rijden. Hij slaagt binnen 2 ronden het gat dicht te rijden maar bij een poging de 9e plaats over te nemen gaat het mis, Hakvoort moet rechtdoor het grind in en verliest wederom kostbare plaatsen. Hij vecht voor wat hij waard is en weet als 12e te finishen. Lennart van Houwelingen rijd een steady race en weet als 8ste de streep te passeren.<br />
<blockquote><strong>Lennart van Houwelingen:</strong> "De eerste kwalificatie ging erg goed, een 8e positie. De tweede kwalificatie ging minder wegens wisselvallige weersomstandigheden, en hier kon ik helaas mijn tijd niet door verbeteren. De warming up zondag was gedeeltelijk nat, wat er voor zorgde dat mijn vertrouwen in de regen weer beter werd na de race in Spa. De start van de race ging niet erg goed, door de regendruppels die vielen remde ik te vroeg waardoor ik al enkele plaatsen verloor. Als 14e kwam ik de eerste ronde door, dit moest snel dicht gereden worden! Na enkele ronden begon het weer harder te druppelen, gelukkig had ik genoeg vertrouwen in de motor waardoor ik vrij snel inliep op mijn voorgangers. Dit resulteerde in een 8e eindpositie, dit was de groep 6,7 en 8. Voor mij is het een weekend geweest om met veel positieve gevoelens op terug te kijken. Vol goede moed naar het volgende onk!"<br /> <br /> <strong>Rob Hakvoort:</strong> "Ondanks de tegenvallende wedstrijd kijken we toch terug op een mooi weekend. In de eerste kwalificatie op zaterdag lieten we zien eindelijk een goede setup te hebben gevonden om met redelijk gemak tijden te draaien welke voldoende waren voor een 6e plek op de startgrid. Toen ik in de tweede kwalificatie een nieuwe achterband had gestoken en er echt voor wou gaan zitten begon het helaas te regenen en konden we de tijd niet meer verbeteren. De wedstrijd was in de eerste ronde goed. Ik kon in de eerste ronde in het achterwiel van Schouten blijven op een 4e plek maar moest 2 plekjes toegeven waardoor ik als 6e de eerste ronde door kwam. Dit kon ik goed volhouden totdat de eerste reggendruppels vielen. Ik raakte in een ronde tijd 3x bijna mijn motor kwijt en draaide toen een 49’er waardoor de mannen achter me 5 seconde inliepen. Ik werd gepasseerd en kwam op de 10e plek terecht. Toen ik eindelijk weer vertrouwen kreeg reed ik al snel een gat van 3 seconde dicht op de mannen voor me. Toen ik een uitrem actie wilde plaatsen in de GT was ik te laat en kon niet meer insturen. Ik zakte terug naar een 13e plek maar wist toch nog in de laatste ronde naar 12 te komen en zo de finish te passeren. Mijn ronde tijden waren sneller dan de mannen op P5 en P6 en dat is positief. Na alle pech hebben we een goede zaterdag gehad, nu op naar de laatste wedstrijd em zo te zorgen dat we een goede zaterdag en zondag hebben!"</blockquote>