Na een dramatisch weekend tijdens de Rizla Racing Day heb ik mijn achterschokbreker laten repareren en de voorvork opnieuw laten servicen. Dit bleek op de vrijdag voor de wedstrijd de nodige veranderingen aan de motor weer te geven waardoor een extra training op vrijdag niet verkeerd was. Uiteindelijk was ik redelijk tevreden aan het einde van deze testdag.
Zaterdag zou een belangrijke dag worden, voor mij, maar ook voor mijn sponsors. Het was namelijk de dag van de sponsors….. Natuurlijk was het resultaat zeer belangrijk voor de tussenstand in het kampioenschap met weinig verschillen onderling. Met 25 mensen in de bus en eenzelfde aantal op/met eigen vervoer was het een mooie druk bezochte dag en was de spanning bij mij iets meer als normaal. Marcel Abels, sinds kort eigenaar van het nieuwe Eetcafé “Moeke Peer” te Groenlo, had deze dag perfect aangekleed met broodjes beenham en salades en natuurlijk …..een beetje ‘fris’!
Maar er werd ook nog geracet….. Zaterdagmorgen moesten we om 10.10u de eerste kwalificatie afwerken. Na een korte gedachtenwisseling met Wim de Bree van SO-suspension hebben we de afstelling nog een beetje bijgeschaafd en met succes. Na lange tijd kon ik weer mijn oude tijden rijden. Maar de concurrentie zat ook niet stil en ging ook als de brandweer. Met een vierde tijd was ik redelijk tevreden. Voor de tweede tijdtraining hebben we nog het één en ander veranderd en ik sloot deze training als derde af maar achteraf bleek dat Bert Grevink in de eerste training nog een snellere tijd had staan waardoor het uiteindelijk een vierde startplaats werd. Gerrie Nijboer stond op Pole voor Danny de Boer en Bert Grevink op drie.
Om 16.30u was de start…………….. Licht op rood,….uit, en …. de motor verzoop!! Ik verloor 8 á 9 plaatsen maar bij de eerste bocht had ik er al weer drie terug. Het werd wederom een inhaalrace waarbij ik achteraf gezien goede tijden draaide maar de aansluiting bij de top was niet meer mogelijk. Nadat ik Schokker was gepasseerd, ging om de zesde plaats, had ik een behoorlijk gat naar Dylan Kroeze. Ik probeerde me te concentreren om geen fouten te maken en zo kwam ik langzaam naar Kroeze toe. Met nog drie ronden te gaan heb ik me in het achterwiel genesteld van Kroeze maar hij reed een strakke wedstrijd waardoor inhalen moeilijk werd. Met het ingaan van de laatste ronde probeerde ik het in de GT-bocht en mocht ik als 4e aan de laatste ronde beginnen. Ik verwachte een aanval terug in elke bocht maar uiteindelijk trok ik aan het langste eind. Mooie wedstrijd met een balend randje, omdat de Boer gewonnen had voor Grevink en Nijboer. Hierdoor ben ik iets teruggezakt in punten maar sta nog steeds op de vierde plaats!
De sponsors waren zeer tevreden omdat ze een mooie spannende wedstrijd hadden gezien en met het zonnige weer erbij kon het voor hen niet meer stuk. Na de race nog wat gedronken en gebabbeld te hebben vertrokken ze met personenvervoer Vreebos uit Haaksbergen weer terug naar huis.