Hannspree Ten Kate Honda’s Kenan Sofuoglu finishte vandaag op Donington Park in de UK als vierde in de race van de negende ronde van het World Supersport kampioenschap. De Britse Cal Crutchlow pakte, na 22 maal het 4,023km lange Donington circuit te zijn rondgereden, zijn vierde overwinning van het seizoen, terwijl Sofuoglu’s teamgenoot, Andrew Pitt, tiende werd.
Het was absoluut geen eenvoudige race voor Sofuoglu, die in de eerste ronde kort aan de leiding ging. Samen met Pitt moest de Turkse rijder de wisselende weersomstandigheden en de eigenaardigheden van het Donington circuit het hoofd bieden en bovendien het nieuwe veringsysteem verder evalueren.
Voorafgaand aan de volgende ronde in Brno in de Tsjechische Republiek zal het Hannspree Ten Kate Honda team op 15 en 16 juli op het circuit van Imola in Italië testen.
Kenan Sofuoglu – P4
"Ik ben zo teleurgesteld over het resultaat van vandaag. Ik wist dat we gripproblemen hadden, want zodra ik het gas bij het ingaan van de bocht terugdraai raak ik de controle over de achterkant kwijt. Er was geen grip bij het ingaan en het uitkomen van de bochten en de motorfiets ging overal zijwaarts. Ik weet dat het team erg hard gewerkt heeft en ik hoop dat we tijdens de test iets kunnen vinden wat we voor de rest van het seizoen kunnen gebruiken."
Andrew Pitt – P10
"Dit is ongeveer het beste waar we op hadden kunnen hopen na de problemen die we hier dit weekend gehad hebben. Ik had last van dezelfde problemen als tijdens de kwalificatie. De achterkant probeerde me bij het ingaan van de bochten in te halen en bij het uitkomen van de bochten brak de achterkant weg. Daarbij hadden we ook nog het probleem dat de band tijdens de race verdraaide op de velg. Niet zo geweldig, maar we hebben tenminste voorafgaand aan de volgende ronde nog een aantal testdagen de tijd om een goede basisafstelling te vinden met het nieuwe veringsysteem."
Ronald ten Kate – team manager
"Ik denk dat de resultaten een weerspiegeling zijn van de problemen die we tijdens de kwalificatie hebben gehad en veel meer is er niet over te zeggen. We hebben een test op het circuit van Imola voor de boeg, waar we veel nieuwe onderdelen kunnen testen, die ons in een betere positie zouden moeten brengen dan waarin we ons nu bevinden."