We konden ons afgelopen zaterdag alweer opmaken voor de laatste race om de Supercup welke tevens de laatste race van het seizoen was. Staande op de zesde plaats in de tussenstand met een derde plek in de eindstand nog als mogelijkheid was het dus zaak om een goed resultaat te behalen.
Slechte Cup-dag voor Fabian.
We konden ons afgelopen zaterdag alweer opmaken voor de laatste race om de Supercup welke tevens de laatste race van het seizoen was. Staande op de zesde plaats in de tussenstand met een derde plek in de eindstand nog als mogelijkheid was het dus zaak om een goed resultaat te behalen.
Eerste training:
De baan was nat en aangezien we dit jaar nauwelijks (alleen de allereerste training) in de regen gereden hadden, was het dus even aftasten en kijken hoe het zou gaan. Al vroeg in de training werd het me duidelijk dat de baan erg glad was, bij uitkomen GT-bocht had ik al een bijna highsider en in de Haarbocht verremde ik me al een keertje. Na een ronde of wat voelde ik de motor in ossenbroeken behoorlijk glibberen en zag ik twee rijders voor me er af gaan. Ik besloot om verder niets te forceren rustig de training uit te rijden. Echter bij Ruskenhoek was ik de controle over de motor opeens kwijt en voor ik het wist gleed ik al over het asfalt. Ik stond op en tilde de motor op en daar kwam de volgende al aangegleden. Het bleek dat er over de halve baan een oliespoor lag van een coureur die een gat in zijn carter had als gevolg van een botsing met een andere coureur en dit niet in de gaten had. Pure pech dus, met veel schades tot gevolg.
Tweede training:
De baan was inmiddels droog, de olie opgeruimd en de motor na veel gesleutel weer klaar dus we konden weer lekker knallen. Het rijden ging lekker al had ik wel veel last van de harde wind die in tegenovergestelde richting als normaal stond. Nadat ik 5 ronden gereden had kwam er een rode vlag situatie omdat er een rijder in de Ramshoek hard was afgegaan. Blijkbaar had iedereen last van de moeilijke omstandigheden want ondanks dat ik bijna 3 seconden boven mijn snelste tijd reed stond ik op een eerste startplaats met bijna 1,5sec. voorsprong op de tweede man.
Wedstrijd:
Na de opwarmronde stelden we ons op op de startgrid. Daar kregen we het sein dat de start uitgesteld was omdat er olie op de baan lag in Mandeveen. Na enkele minuten was de baan weer vrij gegeven en moesten we nog een opwarmronde rijden en werd de race met een ronde ingekort naar 9 ronden.
We kwamen weer de startgrid op en de lichten gingen uit. Als tweede dook ik achter Twan van Poppel de haarbocht in en zat hem de volgende bochten gelijk op de huid. Al na een halve ronde kwam er door een valpartij wederom een rode vlag situatie en moesten we herstarten. De wedstrijd werd ook nu weer met een ronde ingekort en ging nu over 8 ronden.
De herstart verliep minder soepel en ik verloor erg veel plaatsen, in de eerste ronde pakte ik al een man of 2 terug en kwam ik als 7e door. Niet best dus als je weet dat de race maar 8 ronden duurt. In de tweede ronde haalde ik Jerry Groenewold in en zat ik achter Billy Theunissen die al een gaatje geslagen had. Ik reed in enkele bochten naar hem toe en in de haarbocht zat ik vlak achter hem. Ik wilde snel inhalen want de kopgroep liep al behoorlijk uit. Bij insturen Ossenbroeken stuurde hij erg langzaam in en liep ik zo hard op hem in dat ik erg lang door moest remmen om hem niet te raken. Dit was te veel gevraagd voor de voorkant van de motor en het voorwiel gleed onder me weg. Met behoorlijke snelheid gleed ik in de grindbak in en was de wedstrijd over en uit…
Niet echt het seizoenseinde waar ik vooraf op gehoopt had maar ondanks deze pechdag hebben we een ontzettend goed seizoen gehad met veel progressie en mooie momenten.
Ik wil bij deze dan ook het team ,de sponsors en alle mensen die op welke manier dan ook geholpen hebben ontzettend bedanken en ik hoop dat we volgend jaar met elkaar weer de ingezette progressie voort kunnen zetten.