In het weekend van 20 en 21 september werden er klassieke races verreden in Denemarken alwaar de coureurs van de I.H.R.O ook reden. Zowel Boy als Jarno reden bij de I.H.R.O en ook reed Boy bij de Deense vereniging in de 500cc viertakt klasse en Jarno met zijn Ducati in de 350cc klasse.
Het prachtige circuit van Djurnsland met vele mooie hoogte verschillen, ligt op het vaste land van Denemarken, ongeveer 750 km vanaf Wijhe. Vrijdag laat op de middag zijn we aangekomen op het circuit en hebben we de Hollandse hoek op het rennerskwartier opgezocht. Al waar het een drukte van belang was en de mooie plekjes waren zoals gewoonlijk alweer bezet. Nadat we de boel hadden opgezet hebben we nog even de baan rond gelopen. Het is een prachtig circuit met vele hoogte verschillen en ongeveer 1450 meter lang. De jongens hadden er duidelijk zin in. Boy zou voor de eerste keer bij de I.H.R.O rijden en hij was best wel een beetje zenuwachtig. s’Avonds nog lekker even in onze verwarmde tent gezeten met wat andere coureurs en daarna op tijd de caravan in want op zaterdag morgen werd er al vanaf 8:00 uur getraind. Wel hebben we eerst nog even ingeschreven en de motoren laten keuren. We waren wat verbaasd over een team tegen over ons dat heel groot uitpakte en met zeer harde muziek en veel lawaai het grootste deel van het rennerskwartier tot zeker vier uur wakker hebben gehouden. We dachten dat dit een top team was met top coureurs en bijna nieuwe 125 cc motoren met bandenwarmers etc. Wat bleek de volgende dag, ze reden alleen mee in de parade. "Sukkels"
De eerste training van de I.H.R.O begon om 10:00 uur. Daarvoor had Boy al een training gehad voor de Deense wedstrijd en Jarno had al met de Ducati getraind. We hadden alles goed nagelopen en de motoren stonden er weer prachtig bij na het modderbad van vorig weekend. Echter in de tweede bocht ging het al mis met Jarno, bij het insturen van de bocht brak het voorwiel weg en gleed de motor met coureur van de baan. Weg training!!! Gelukkig had Jarno zelf niets en bleef de schade aan de motor beperkt tot een kapot kuipruitje en een klepdeksel die bijna door geschuurd was. We hebben de klepdeksel toen vervangen en het gescheurde ruitje met tape aan elkaar geplakt. Daarna gewoon weer getraind en verder ging alles goed. Jarno trainde zich bij de I.H.R.O naar de zesde en Boy naar de tiende startplek. Boy trainde zich met de BMW naar een achtste plaats in de Deense klasse.
Bij die zelfde vereniging reed Boy zich in de wedstrijd naar een mooie zesde en negende klassering. Wegens wat rode vlag situaties kon de wedstrijd van de I.H.R.O gepland op zaterdag middag niet door gaan en werd verplaatst naar zondag.
Zaterdag avond nadat we de motoren goed nagelopen hadden zijn we nog even naar de feesttent geweest, alwaar het zeer gezellig was! Een mooi gezicht, zo’n paar honderd Denen lichtelijk aangeschoten. Toch konden we het niet te laat maken want de volgende dag moesten we al weer vroeg rijden.
Tegen 9:00 uur was de uitgestelde I.H.R.O wedstrijd. Dit was tevens onze beste wedstrijd met Jarno op een vierde en Boy op een zevende plaats. Prima resultaat op een onbekende moeilijke baan met veel plaatselijke helden en natuurlijk een hele meute Engelse coureurs. Bij de tweede wedstrijd ging het zo waar nog harder, Jarno werd hier zesde en Boy eindigde op een tiende plaats. Doordat de Ducati van Jarno niet lekker liep boven de 7000 t/m zat er niet meer in dan een negende en vijftiende plaats bij de Deense 350 cc klasse.
Al met al hebben we weer een prachtig weekend gehad met mooi weer en mooie klassieke motor sport.