Het afgelopen weekend is het Racing Team Twello afgereisd naar Assen om daar de voorlaatste race te rijden in het Nederlands Kampioenschap.
En dan de racedag.
Om 10.00 uur was de "Pitwalk" waarbij het publiek door de pitsstraat kan lopen om alles van heel dichtbij te kunnen zien. Als Team willen we dan dat alles er goed bij staat zodat je een professionele indruk kan laten zien. Ik heb de nodige posters uitgedeeld en voorzien van een handtekening. Altijd weer leuk om enthousiaste mensen te spreken.
Om 11.00 uur mocht ik de warmup gaan rijden om nog even het gevoel te krijgen voor de race. Alles voelde vertrouwd en de baan zag er goed uit. Aan het eind van de warmup was er nog een aanvaring tussen Joop Timmer die da Ramshoek zijn gas terugdraaide om binnen te komen en Erwin Postmus die door wilde rijden en daarbij Joop Timmer niet meer kon ontwijken waardoor beiden hard ten val kwamen. Met de nodige schade aan het materiaal maar gelukkig geen letsel voor de coureurs werd na de warmup door de wedstrijdleiding besloten om de beide klassen apart te laten starten en er dus 2 races van te maken.
De 250 cc zou om 14.10 moeten starten en ruim voor de tijd had ons Team alles klaar staan. De race voor ons was de Womans-cup waarin dames uit heel Europa strijden om de titel. Tijdens deze race begon het iets te regenen waardoor er een aantal dames van de motor vielen en er een rode vlag kwam. Wij hadden ons al opgesteld in het park-ferméé en dan begint het wachten. Eerst een half uur voordat de race weer wordt gestart en dan nog een half uur voordat de overige ronden zijn verreden. Ondertussen werd het niet echt droog. Het bleef een beetje donker en het was alsof het elk moment kon gaan regenen. Gelukkig zette de regen niet door en tijdens de out-lap zag ik wel dat de baan ook helemaal droog was. Opstellen op de startplek, nog 5 minuten voor de start. Ik had kunnen regelen dat Donna en Roxanne als gridgirls bij me staan en daarmee ben je verzekerd van de aandacht van de diverse fotografen.
Het grote voordeel is dan dat de tijd heel snel gaat en voor ik het weet gaat het bord 1 minuut omhoog. Nu moet ik het gaan doen en in de warmup lap kan ik lekker meerijden.
Dan opstellen en volledig concentreren op de lampen. AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH mijn start is niet geweldig maar ik kan wel mee de eerste bocht in. Bij de eerste doorkomst lig ik op een 7e plaats, toch weer 4 man voorbij. Ik kan Frederik Watz niet achter me houden en ook Mike Veldhuijzen is nog iets te snel. Wel kan ik telkens naar David Drieghe rijden en in ronde 5 zie ik Jan Roelofs bij de GT in de grindbak staan. Een Deense coureur komt voor me de baan weer op maar ik kan hem net niet volgen. Ik lig nu op een 8e plek en als David wijd gaat kan ik hem voorbij steken en zo de laatste ronde in gaan.Dan zie ik in Ramshoek een motor buitenom komen als Erwin Postmus me inhaalt en voor me de GT insteekt. Ik denk die haal ik in de laatste ronde wel weer in maar na de GT zie ik het zwart-wit geblokt. Chips, niet goed opgelet op het rondebord. Net als 8e afgevlagd. Alles overziend een goede klassering maar er had net iets meer ingezeten.
Er zit nog steeds een kleine onbalans in de voorkant van de motor en daar gaan we de komende week aan werken. Vandaag heb ik al gebeld met SO-products met wie we dit probleem gaan aanpakken.
En nu is het tijdom aan de vakantie te gaan denken. Ik ga met 6 kameraden naar Renesse om daar de duinen te ontdekken en te genieten van de natuur! Mijn eerstvolgende race is pas op 23 september en tot die tijd moet ik het doen met trainen en fietsen, gggggrrrrrrr.
Ik wens u ook een hele fijne vakantie toe met veel mooi weer.
groeten
Mark