Drie weken na de laatste cuprace op Assen was het tijd voor 5e race van het seizoen. De vrijdag voor de wedstrijddag werd gebruikt als extra training om een aantal veranderingen aan de motor te proberen en om alvast goed in het ritme te komen voor de wedstrijddag. De trainingsdag begon een beetje moeizaam met een motor die niet helemaal mee wilde werken maar naarmate de dag vorderde werden er goede rondetijden gereden en was het team helemaal klaar voor de wedstrijddag.
De wedstrijddag begon met de eerste kwalificatietraining. Lennard ging de baan op met een band die al behoorlijk gebruikt was zodat in de tweede kwalificatie een betere band gebruikt kon worden. Hij bouwde zijn training langzaam op en de rondetijden gingen steeds verder naar beneden. Uiteindelijk wist hij een 1.46,9 te rijden. Goed voor een tijdelijke 6e startplek. Voor de tweede kwalificatie had monteur Jurgen een betere achterband gestoken. Hiermee moest het mogelijk zijn om de tijd van de eerste kwalificatie nog verder te aan te scherpen. Weer bouwde Lennard zijn training langzaam op maar begon hij teveel te pushen waardoor hij helaas zijn rondetijd uit de eerste kwalificatie niet wist te verbeteren. Na de samenvoeging van beide kwalificaties mocht Lennard vanaf een 9e startplek vertrekken.<br /> <br /> De wedstrijd van de Supercup 600A was pas aan het einde van de middag. Ondertussen was er dan ook alle tijd om de motor te preparen voor de race en te genieten van de wedstrijden van de andere klassen. Voor de start van de wedstrijd was de baantemperatuur al behoorlijk opgelopen dus er werd besloten om met een wat zachtere achterband in de race te starten. Toen de rode lichten uit gingen kwam Lennard goed van zijn plek en wist een aantal posities te winnen. Op het moment toen hij op een 6e plek lag werd de rode vlag gezwaaid. Dit betekende dat de wedstrijd werd stil gelegd na een zware valpartij van een aantal coureurs.
Tijdens de herstart kwam Lennard wederom goed weg maar kwam in de Haarbocht in het gedrang. In de eerste ronde wist hij echter al een aantal rijders in te halen en na de eerst doorkomst lag hij op een 6e positie. Het gevoel met de motor was goed en Lennard wist dan ook goede rondetijden te noteren. In de loop van de wedstrijd kwamen Eric Ott en Nick van Nieuwenhuizen hem steeds dichter achterop. Lennard wist zijn plek voor een aantal ronden te verdedigen. Maar op dit moment zijn deze heren nog iets sneller als hem en zij wisten hem dan ook te passeren. In de rest van de race wist hij nog in het kielzog van Nick van Nieuwenhuizen te blijven maar kwam uiteindelijk toch als 8e over de finish! Na afloop bleek Eric Ott een penalty van 20 seconden te hebben gekregen wat betekende dat Lennard als 7e is geëindigd! Het mooiste is nog wel dat hij zijn PR heeft weten te verbeteren met maar liefst 1,2 seconden door een aantal keer een 1.45,6 te rijden.<br /> <br /> Lennard na de wedstrijd: “Omdat ik de tweede kwalificatie een beetje had weggegooid door teveel te pushen was ik gebrand op een goed resultaat in de race. Ditmaal had ik wel twee keer een goede start en wist ik mijn positie redelijk goed te behouden. Tijdens de race was het gevoel met de motor erg goed. Hierdoor kon ik snelle rondetijden rijden en wist ik mijn PR flink te verbeteren. Ik ben dan ook erg tevreden gezien de progressie die wij weer hebben geboekt!”<br /> <br /> Wederom gaat er weer een grote dank uit aan het team en alle sponsoren die het racen voor ons mogelijk maken. Een speciale dank wederom aan monteur Jurgen en coach Bouke die een grote bijdrage vormen aan deze succesvolle wedstrijddag!<br /> <br /> De volgende race is al komend weekend, op 13, 14 en 15 juli, in het Duitse Oschersleben. Hopelijk kunnen wij hier de progressie doorzetten van Assen en kan er weer gestreden worden voor een goed resultaat!