Teams: Georg succesvol op de Sachsenring

86

 De Wildcard op de Sachsenring, bekend om het vele publiek(ca250.0000 bezoekers in 3 dagen!) is voor Georg en het Abbink-Bos team eigenlijk de kroon op ons werk van het afgelopen half jaar. Georg woont vlak bij het circuit dus vele lokale fans  uitgedost met de meest vreemde kleren en spandoeken sierden het prachtige maar technisch moeilijke circuit.

De vrije training op vrijdag begon goed, Georg heeft enig voordeel omdat we er dit jaar al 2 dagen getest hebben.
Een 19e plek is een prima uitgangspositie voor de tijdtraining later op de middag. Kleine probleempjes komen boven water , vering en bakverhoudingen worden aangepast.
 
De 1e kwalificatie begint ook goed, Georg is het eerste half uur niet binnen geweest en is terug te vinden rond de 18e plek. De laatste 10 minuten met een sproeier en een bandenwissel moest het dan gebeuren, er moest nog een halve seconde af om in de to 20 te blijven. Georg krijgt last van een stuiterende motor en verbeterd zijn tijd niet, ook het ''aanhaken'' bij een snellere rijder verloopt moeizaam. De eerste kwalificatie word dan ook afgesloten met een 25e plaats, niet slecht maar het had beter gekund….
 
De vrije training op zaterdagmorgen verloopt eveneens moeizaam, geen verbetering in tijd, Georg voelt de druk en gaat foutjes maken.De vrije training word afgesloten met een 30e plaats dus we boeren achteruit. Even goed de data erbij en Georg proberen gerust te stellen…..
 
De 2e kwalificatie op zaterdagmiddag begint al stukken beter, Georg rijd direct goede tijden en zit maar 2.3 seconden achter de eerste man. Het grote startveld zit zo dicht op elkaar dat elke tiende van een seconde telt . 30 rijders binnen 3 seconden, prachtig om te zien hoe iedereen vecht om zijn positie. Georg rijd die halve seconde eraf maar de rest gaat ook sneller dus hij mag zondag vanaf de 28e positie staren. Met een startveld van 43 rijders en minimale verschillen doen we dan goed mee maar zijn niet echt tevreden. De tijden zijn goed maar van de startplaats hadden we iets meer verwacht.
 
De warm-up werd benut voor wat kleine wijzigingen, de banden waren het grootste probleem, maar liefst 27 ronden voluitgaan vergt enorm veel van het rubber. Met kleine aanpassingen en de hardste compount moest Georg het zien vol te houden op het bloedhete asfalt.
 
Dan de wedstrijd, overvolle tribunes, 30 graden , 43 warmdraaiende motoren, de adrenaline stijgt het hele team naar het hoofd…. Georg blijft rustig en is vastbesloten de eerste ronde alles te geven. De start is super, Georg pakt gelijk een aantal rijders en met veel duw en trekwerk  komt hij als 22e door in de eerste ronde! Er ontstaat een groepje van 5 man, Georg als enigste prive honda rijder, de rest op fabrieks Aprillas. Vechtend als een leeuw, dan weer op kop en dan weer achteraan het groepje rijd Georg een schitterende wedstrijd. De Seel-Honda loopt als een kogel en Georg rijd scherp maar ontspannen. Als eerste van het groepje word hij afgevlagd en finisht als 19e! Een prachtig resultaat, veel grote jongens achter hem en de verschillen in rondetijden met de kop  waren maar 1.5 seconde. Met wheelies en burnouts geniet Georg in de uitloopronde van zijn prestatie en van het publiek. Een geweldige afsluiting van een moeilijk maar mooi weekend voor rijder en team.
 
 
We kunnen meer dan tevreden zijn over Georg zijn optreden tijdens de laatste 3 Grand Prix. In Donington ging het even wat minder door wegliggingproblemen op een vreemde motor in een vreemd team, in Assen en op de Sachsenring  doet Georg gewoon mee met de vaste rijders van het hele circus!
 
De spullen worden nu in rap tempo klaargemaakt want de wedstrijd voor het Duitse kampioenschap word volgende week gereden in Oostenrijk op het circuit van Salzburg.
 
Zowel Georg als Jasper zullen daar weer laten zien wat progressie is!