Tijdens de laatste 250cc wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap is Frank Bakker door een valpartij niet aan de finish gekomen en is mede door deze nul score 3e geworden in de eindstand van het Nederlands kampioenschap.
Frank Bakker die zich als 9e had weten te kwalificeren begon sterk aan de wedstrijd, na een matige start wist hij toch direct aansluiting te vinden bij de kopgroep en na de eerste ronde zat Frank als 7e aan de staart van de kopgroep. Bij het ingaan van de 3e ronde wist Frank zelfs de 6e plaats over te nemen waarna het in de Strubben misging bij het oprukken naar plaats 5, Frank had de Engelsman Mark Davies inmiddels uitgeremd maar bij het insturen van de bocht stuurde Mark Davies gewoon in terwijl er geen ruimte voor was. Hierdoor werd Frank een mogelijke podiumplaats ontnomen doordat beide kemphanen in de grindbak eindigden.
Vrijdagavond arriveerde het team op het circuit waar het onderkomen voor komend weekend werd opgebouwd. Zaterdagochtend kon er worden uitgeslapen, de beloofde extra vrije training was ons door de SMA weer afgepakt, hierdoor bleven er 2 trainingen over waarbij de afstelling direct goed moest zijn omdat er weinig tijd was om iets te wijzigen. Tijdens de eerste training ging het erg goed, ondanks dat Frank een maand niet op de motor gezeten had wist hij zijn tijd van de vorige training op Assen te verbeteren. Doordat deze wedstrijd tot Europees Kampioenschap was gepromoveerd was er een prachtig startveld van maarliefst 36 rijders. In dit competatieve veld was een 10e plaats dan ook niet verkeerd. De 2e training werd laat in de middag verreden, na een paar aanpassingen aan de vering was Frank tevreden over het gedrag van de Honda racer en wist zijn tijd nog met een seconde te verbeteren. Een mooie 9e tijd op 0,1 seconde van de snelste ONK rijder Beitler gaf wel aan dat Frank steeds beter ging. ‘s Avonds werd de motor door Hendrik van der Veen en Hans Overmaat goed onder handen genomen en voorzien van nieuwe remblokken, zuigers en banden voor de racedag.
Op zondagochtend was er nog een warm-up training waarin de zuigers konden worden ingereden, ondanks de slechts 8 minuten had Frank een goed gevoel gekregen over de motor, in de wedstrijd wilde Frank nog wel wat laten zien zo liet hij het team weten.
De wedstrijd mocht Frank van de 3e startrij vertrekken, in het eerste deel van de start leek deze te mislukken en verloor Frank een aantal meters, opeens schoot de Honda echter als een pijl uit een boog naar voren en wist hij alsnog als 7e de eerste bocht in te gaan. Na de eerste doorkomst was dit ook de plaats waarop Frank zich bevond, de Engelsman Toby Markham had een kleine voorsprong genomen maar de 6 daarachter zaten binnen een seconde waarbij Frank achter zich een beetje lucht had doordat er niemand direct achter hem zat. Na de 2e ronde was de situatie nog ongewijzigd maar in de GT bocht remde Frank de Italiaan Menghi voorbij die later als 3e zou eindigen waarna Frank in de Strubbenbocht de 5e plaats wilde overnemen door Mark Davies voorbij te remmen, dit leek te lukken totdat Mark Davies besloot toch in te sturen waardoor beide coureurs onschuldig onderuit gingen maar waardoor beiden de race niet konden vervolgen. Zwaar balend bracht Frank de gehavende motorfiets bij het team terug. Familie en vrienden bekommerden zich om Frank, de monteurs ook en later ook om de motor nadat ze hadden gezien dat Frank OK was.
Heel erg jammer, het ging allemaal zo lekker. In de training ging het al redelijk goed maar in de warm-up training en opwarmronde voor de start voelde alles perfect, ook de grip voelde goed ondanks het redelijk koude asfalt. Bij de start liet ik de koppeling iets te langzaam opkomen maar het ging toch erg goed, de eerste ronde was ik erg gespannen, ik had van de monteurs de opdracht gekregen de eerste ronde rustig aan te doen voor zover dat mogelijk is, ik kon veel sneller dan ik ging maar bleef tegen mezelf zeggen: rustig aan doen maar wel bij blijven. Toen we in de 2e ronde zaten besloot ik aan te gaan vallen, ik was er van overtuigd dat ik veel sneller kon en dat er vooraan ons groepje een gaatje viel, ik remde eerst iemand uit in de GT en wist in de Strubben ook vrij eenvoudig iemand te passeren, toen ik er echter al ruim naast zat stuurde deze coureur alsnog in terwijl ik daar zat. Ik kon een val niet voorkomen en schoof samen met hem van de baan, ik wilde nog verder maar toen ik zag dat de koppelingshendel die nog op de baan lag van mijn Honda af kwam wist ik dat doorrijden niet meer mogelijk was. Ik baal hier ontzettend van want het ging er goed, ik kon naar voren en een podiumplek had er in gezeten dat weet ik zeker. Echter nu staan we met lege handen, ik wil wel Mark Bezemer feliciteren die door verstandig rijden zijn kampioenschap veilig wist te stellen. Nadat ik valpartij was ik een uurtje niet aanspreekbaar maar nu kijk ik weer vooruit en gaan we aanstaand weekend naar Duitsland om daar een wedstrijd voor het Duits kampioenschap te rijden op het snelle circuit van Frohburg, aldus een zwaar balende Frank Bakker.
In Frohburg zal Performance Racing Achterhoek de traditie voortzetten door deel te nemen aan de 250cc race op het snelle stratencircuit van Frohburg in het voormalige Oost Duitsland waar nog veel plubliek op de races af komt, met een startveld van maarliefst 40 deelnemers zal er weer een mooie wedstrijd kunnen ontstaan, een heel aantal EK rijders die afgelopen weekend ook aan de start stonden zullen ook in Frohburg te zien zijn.