Sinds de race van Brno, heeft Olivier veel werk gehad: hij heeft de volledige Yamaha R1 motor moeten demonteren en terug opbouwen. Het is nu helaas bewezen deze heeft te weinig kracht. Hij geeft 15 paarden minder aan op de testbank dan het merendeel van de andere machines.
Men moet het daarmee stellen tot de volgende wedstrijd in september te Assen. Hier te Brands Hatch, zal hij zich vooral wijden aan het regelen van de vering met de hulp van de specialisten van Andreani. En dat lukt! Elke vrije of kwalificaties oefening biedt hem de gelegenheid om te verbeteren in zijn chrono’s. "Ons werkt gaat in de goede richting. Het afregelen is goed geëvolueerd. De machine is steeds krachtiger. "
Hij plaatst zich definitief op 24ste plaats op de startgrid. Met een minder krachtige motor, is het een veelbelovend resultaat.
Zondag 10.40 uur, de zon is van de partij wanneer de rode lichten van Superstock 1000 doven, de jonge wolven bevrijden zich voor een race van 15 ronden. De zeer geconcentreerde Olivier neemt een voortreffelijk vertrek weet verschillende plaatsen te winnen. Aldus komt hij de eerste ronde als 17de voorbij. Hij heeft 7 plaatsen gewonnen! "Ik was goed in gevecht met de Fransman Tangre. Maar ik werd door een gele vlag belemmerd op het moment dat ik hem kon overschrijden. Nadien heb ik een kleine fout gemaakt en een klein verschil heeft een gat gemaakt. Ik heb dit verschil vervolgens niet meer kunnen dichtrijden door het versneld ritme, ik heb gestabiliseerd toen men mij aangaf dat mijn achtervolger dichterbij kwam. Ik heb gemakkelijk mijn plaats kunnen gehouden. Het is een goed weekend geweest. De motor evolueert goed. Ik voel punten in mijn reikwijdte. "
Olivier beëindigt de wedstrijd op een veelbelovend 17e plaats, eerste Belgische piloot. Het lijkt de goede weg op te gaan. "Het was een goede wedstrijd. Ik heb een goede moreel. "
Men wacht met ongeduld op Assen, waar we over enkele aanvullende paarden zullen kunnen beschikken, Olivier zou zijn doel moeten kunnen bereiken: punten pakken.