Teams: Dutch Racing Team Oschersleben

33

De weersvooruitzichten in Oschersleben waren niet verheugend voor vandaag, zoals de berichten eruit zagen zouden we een kwalificatie in de regen krijgen. Dat zou vervelend zijn maar we moesten het er mee doen, het was niet anders. Op een zuiger die vast loopt hadden we niet gerekend. Toch gebeurde dit zowaar, in de tweede ronde van de kwalificatie vond de Honda het genoeg en liep vast.

Michael kon kennismaken met het asfalt en bezeerde zijn linker arm en had pijn in z’n zitvlak, maar dat laatste mochten we niet verder vertellen. Bij deze dus. Regen hadden we trouwens niet.







Een vastloper is niet echt gebruikelijk bij het Dutch Racing Team, onze monteurs kennen het fenomeen maar meestal is dat bij een ander. Hoe het komt is de vraag, maar dat kan van alles zijn. Het belangrijkste was om de fiets weer zo snel als mogelijk klaar te stomen voor de tweede kwalificatie, de eerste was naar z’n grootje. Michael stond 44ste en met die ene ronde had hij zich nog net gekwalificeerd. Lichte irritatie ontstond toen het erg langde duurde voordat de motor terugkeerde van de baan, een kwartier na het einde van de kwalificatie was hij nog steeds niet terug. Ondergetekende heeft wel geprobeerd om dat proces te versnellen maar dat kwam op een reprimande te staan van de leiding alhier. De rest van het weekend begeef ik mij wel in de luwte. Michael was van narigheid over het hek geklommen en retour pitbox gegaan maar dat kwam hem weer op een aanmerking van zijn vader te staan. Voortaan bij de motor blijven. "Het val ons niet mee vanochtend".

De tweede kwalificatie ging stukken beter. Pijn is fijn en gewoon gas geven zat in Michael z’n gedachten en met die instelling ging hij de baan weer op, de motor was weer in orde en de route bekend. Een zesde tijd kon hij eruit persen maar hij had een goed gevoel voor de wedstrijd van morgen. Oschersleben is natuurlijk 1 van zijn favoriete banen. Sinds die keer in de junior cup dat zijn vader tegen de regels in een nietszeggend draadje uit een kastje knipte zodat de motor wat meer vermogen onderuit had. Diskwalificatie was het gevolg maar wat een feest was dat, tweede plek in de Duitse junior cup, voor het eerst daar op het podium. De technische leiding kon het grapje in de laatste wedstrijd dat seizoen wel begrijpen maar niet goedkeuren. Het speet hun erg maar ze hadden geen andere keus dan diskwalificatie.

Die grapjes halen we tegenwoordig niet meer uit. Michael heeft morgen wat tegenstanders in te halen, laat remmen, op tijd loslaten en eerder op het gas. Zal die fijn vinden, morgen een beetje vechten voor de roem. Het beloofd een warme dag te worden, 23 graden zijn de vooruitzichten en de race begint om 12.00 uur. 17 rondes de tijd heeft Michael om te strijden voor het podium. De wedstrijd is morgen uiteraard te volgen via "live timing" op http://www.idm.de/.