Hoewel de winter weer erg lang was, ging het de laatste dagen allemaal toch ineens weer erg snel. Maar uiteindelijk ging zondag 9 maart de oplegger naar het warme zuiden. Na een reis over 2000km kwam de oplegger van het team tijdig aan op het circuit van Albacete. Onder een lekker zonnetje werd er voor het eerst weer geworsteld met de tent van de oplegger. Hoe moest dat toch ook alweer?
Vrijdagochtend werd Allard voor het eerst weer losgelaten op het circuit. Uiteraard moesten mens en machine weer erg aan elkaar wennen. Maar zoals verwacht gingen de rondetijden wel weer snel omlaag. Hoewel Allard hier in 2005 ook al had gereden, duurde het toch een heel stel ronden voordat hij het circuit weer door kreeg. Gelukkig bleek de afstelling al direct op de goede weg te zijn en konden er veel kleine dingen geprobeerd worden. Daarbij werd er zoveel mogelijk geleerd met het nieuw aangeschafte datalog systeem.
Op de tweede en derde dag werd er ook een race verreden. Hoewel er één Spanjaard was die iets sneller was als Allard deed deze jammer genoeg niet aan de races mee. Toch kon Allard nu enkele rondes ongestoord rijden en reed de rest op meer dan 20 seconden!
De laatste dag stopten we voortijdig omdat we die zelfde dag nog naar Valencia moesten en ook alles weer opnieuw opbouwen. En helemaal zoals gepland reed hij de laatste sessie op Albacete ook de snelste tijd.
De volgende ochtend werden de motoren gestart voor de eerste sessies op het circuit van Valencia. Hier waren meerdere erg snelle jongens waar Allard nog genoeg van kon leren. Het was daarom ook niet helemaal verwonderlijk dat hij al op de eerste dag zijn persoonlijk snelste tijd van 2006 onmiddellijk wist te verbeteren. Dit ging de dag erna ook nog wat verder waarna hij uiteindelijk meer dan 3 seconden sneller was.
Tijdens de zes dagen dat we gereden hebben is alles naar wens verlopen. Geen schade en steeds betere rondetijden. Daarbij hebben we ook al een paar goede 2008 Pirelli banden kunnen testen en lijkt alles klaar voor het raceseizoen. Inmiddels is er ook van beide circuits een onboard filmpje op www.allardracing.com te zien.
Op de terugweg kwamen al de berichten door dat de eerste race op Assen zou komen te vervallen door de erg slechte weersvoorspellingen. Zoals inmiddels bekend, was dat niet overdreven. Omdat de eerst volgende race in Nederland pas weer op 12mei zou zijn, werd er snel besloten om een teampresentatie te houden op dezelfde 2e paasdag. Door de goede medewerking en hulp van René van Valkengoed en Smink takel, berging en autotransportbedrijf uit Amersfoort werd het een succesvolle dag.
Inmiddels is bekend geworden dat de vervallen Paasraces in het weekend van 19 en 20 april een herkansing krijgen. U bent daar weer van harte welkom bij ons op het paddock.
Maar eerst hebben we op zaterdag 5 april nog een race op het korte circuit van Hockenheim in Duitsland. Daar zal er voor de eerste keer voor de Nederlandse punten in de Dutch Superbikes gereden gaan worden. Allard en de rest van het team hebben er in ieder geval al erg veel zin in!