Een week na de races in Eemshaven konden we ons al weer opmaken voor het volgende stratencircuit, namelijk circuit Paalgraven in Oss. Het was voor ons de eerste keer dat we hier waren maar omdat dit jaar de rijrichting op het circuit andersom was ten opzichte van voorgaande jaren zou dit niet al te veel achterstand op mogen leveren.
Trainingen:
De eerste training was een lastige training, het had geregend en de baan was nog redelijk nat. We besloten daarom op regenbanden te beginnen en te kijken hoe het ging. De keuze van banden was wel juist, de baan was op sommige punten erg glad wat voor veel wielspin zorgde. Omdat de kans erg groot was dat de tweede training droog zou zijn besloot ik geen risico's te nemen en de training rustig uit te rijden. De tweede training was zoals verwacht droog en nu konden we beginnen met het serieuze rijden. De set-up van de motor welke in Eemshaven niet erg goed was hadden we ingrijpend veranderd en dit pakte goed uit. Ik kon nu goed tempo maken en uiteindelijk kwam ik op een 9e startplaats terecht waar ik zeer tevreden mee was. Het gat naar de mannen voor me was erg klein en met een goede start was een goed resultaat zeker niet ondenkbaar.
Wedstrijd:
De warm-up was 's morgens ook zeer goed en onder droge omstandigheden verlopen maar het begon nadien behoorlijk te regenen. Aangezien ik in mijn korte racecarrière nog nauwelijks in de regen heb gereden en al helemaal geen wedstrijden was dit wel even spannend. Een half uurtje voor de wedstrijd werd het nog droog maar we besloten, vanwege de nog te natte baan, toch op regenbanden weg te gaan.
De start was deze keer zeer goed, als 6e dook ik de eerste bocht in maar in de eerste ronde moest ik 2 rijders nog voor laten gaan en kwam ik als 8ste door. Dit kon ik 2 ronden vol houden en ondanks dat ik geen echte regenrijder ben gaven de Michelin regenbanden erg veel vertrouwen op de natte baan. Toch kwamen Jurjen Uitterdijk en Henry van Geresteyn me in de 3e ronde voorbij. We hadden ondertussen een gaatje geslagen op de rest en op deze 10 plek leek het verder een eenzame race te worden. De mannen voor me liepen iets weg en ik merkte op de opdrogende baan al wel dat ik achter grip begon te verliezen. Terwijl de rest het tempo kon opschroeven werd bij mij de grip alleen maar slechter en ik kon de rondetijden alleen maar handhaven. In de 10e ronde ging het bijna mis, ik kon de eerste bocht na start finish niet meer insturen waardoor ik rechtdoor moest. Hierdoor verloor ik nog 2 plaatsen terwijl de achterkant nu helemaal niet meer te houden was en zelfs het aanremmen al moeilijk werd. De race heb ik verder zo goed en kwaad als het ging uitgereden en ben ik als 13e geëindigd.
Achteraf bleek de regenband achter inderdaad helemaal op te zijn, het leek meer op een slick dan op een regenband.
Meer zat er onder deze omstandigheden gewoon niet in, erg balen dus maar dit hoort er schijnbaar ook bij.
De stratencircuits hebben we nu allemaal gehad en de volgende races zijn aankomend weekend alweer. Ditmaal op het circuit van Assen waar de ONK/IDM races gehouden zullen worden waarin o.a. de Dutch Supersport op zaterdag en zondag een wedstrijd rijdt.