Smono: KNMV ondersteunt alternatief raceteam

103

Het NovaBike Racing Team mag in 2011 rekenen op ondersteuning door de KNMV. De motor van de Technische Universiteit Delft die wordt ingezet in de Supermonoklasse, rijdt namelijk op bio-ethanol.

Op Motorbeurs Utrecht werd de alternatieve racer van het universiteitsteam al aan het grote publiek getoond en ondertussen wordt hard gewerkt om de machine raceklaar te krijgen voor de eerste ONK wegrace in Assen op 3 april a.s.<br /> &nbsp;<br /> Nick Appelman is nauw betrokken bij de ontwikkeling van Novabike02. Hij is niet alleen de coureur, maar hij verzorgt eveneens het brandstofinjectiesysteem. Dat moet aan bijzondere eisen voldoen om veilig te kunnen draaien op bio-ethanol. <br /> <br /> De voorloper van deze machine, waarmee in 2010 werd gereden, was uitgerust met een standaard krachtbron die iets vermogen ten opzichte van de concurrentie tekort kwam. Om die reden heeft KTM het team van een zwaarder R-blok voorzien en zorgde HGS voor een speciaal uitlaatsysteem. Verder zijn zoveel mogelijk onderdelen gemaakt door de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU in Delft.<br />







De motorbond KNMV ondersteunt dit raceteam om duidelijk te maken dat racen met alternatieve brandstof goed mogelijk is. Het NovaBike Racing Team wil ook aantonen dat minder milieubelastende brandstof geen invloed hoeft te hebben op rijeigenschappen en vermogen en dat dit alles binnen de geluidsgrenzen is te realiseren.<br /> <br /> Op <a href="http://www.novabike.nl">www.novabike.nl</a> is meer informatie over dit interessante raceproject te vinden.<br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FONK%2FSupermono%2Fknmv-ondersteunt-alternatief-raceteam-%2Ftabid%2F72%2FiNews_ID%2F25727%2FDefault.aspx&amp;layout=standard&amp;show_faces=true&amp;width=450&amp;action=like&amp;font&amp;colorscheme=light&amp;height=80"></iframe>