RW Racing GP begint goed aan Argentijnse ronde

150
pons
Axel Pons (49) voor Miguel Oliveira (44) | foto© RW Racing GP

Axel Pons eindigde de eerste vrije trainingen vrijdag op een twaalfde plaats, na eerst te hebben moeten wennen aan de lastige baancondities.

Het Moto2 kampioenschap stak de Atlantische Oceaan over voor de Argentijnse Grand Prix, de eerste van twee overzeese races op het Amerikaanse continent. Hoewel de weersomstandigheden goed waren met hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid, waren de baancondities op het snelle en vloeiende circuit verslechterd vergeleken met vorig jaar. De rondetijden van vorig jaar zijn ook zeker nog niet gehaald.







Ondertussen kostte het Axel Pons en zijn crew aardig wat tijd om te wennen aan het hobbelige Termas Rio Hondo circuit, zoekende naar snelheid en de juiste lijn in de bochten. Hoe dan ook heeft het team hard gewerkt om vooruitgang te boeken tijdens beide vrije trainingen. RW Racing GP eindigde de eerste dag op een twaalfde stek, slechts op een halve seconde van P1.

Axel Pons: “Eerst konden we onze snelheid niet echt vinden. Maar uiteindelijk denk ik dat we het in FP2 weer terug hadden. Ook denk ik dat we een betere ronde hadden kunnen rijden maar dat is op dit moment niet echt belangrijk. Ik kwam wat verkeer tegen op de baan en dat is de reden waarom ik geen goede rondetijd kon rijden. Het belangrijkste is dat we uiteindelijk onze pace hebben gevonden en dat onze motor sterk verbeterde ten opzichte van de eerste vrije training Tussen de trainingen door heeft het team hard gewerkt samen met Hans Spaan, Stefan Kurfiss en Alex Baumgärtel.”

“Ik ben blij met hoe het tot nu toe gaat en hopelijk blijven de weersomstandigheden stabiel voor morgen zodat we ons werk op deze manier kunnen voortzetten. Vandaag waren de condities bijna perfect. Aan de andere kant is het jammer dat de baan dankzij de vele hobbels gewoon niet goed is. Het is normaal als een baan een beetje vies is maar dat was nu oké. Het grootste probleem zijn echt hobbels, die maken het moeilijk om de juiste lijn te vinden. Dit betekent dat een meter meer naar binnen of een meter meer naar buiten wel een goede lijn is met minder oneffenheden op de baan. Dus het was moeilijk om de juiste manier te vinden om de motor soepel de bocht in te laten gaan. Natuurlijk blijven we hier aan werken. Maar het is gewoon erg jammer omdat de layout van de baan echt goed is maar je kunt er door de hobbels niet echt van genieten.”

 

Handige links Gran Premio Motul de la República Argentina:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag