Afgelopen weekend reisde team Streuer af naar het Belgische circuit van Zolder om deel te nemen aan de 2e ronde voor het Duits kampioenschap. De reden hiervoor is dat we zoveel mogelijk wedstrijdritme willen behouden als er geen WK-wedstrijden worden verreden.
Het Duitse kampioenschap is hier uitermate geschikt voor aangezien het niveau hoog is. Tevens hebben de races een zeer professionele uitstraling en goede organisatie. Dit in samenhang met de vele rijtijd maakt het een ideale mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen en dit hebben wij nodig om bij de WK-wedstrijden verder naar voren te kunnen komen. <p > </p> <p><strong>Vrijdag :</strong><br /> Vandaag werden er 2 vrije trainingen verreden en dit gebeurde onder perfecte, zomerse omstandigheden. Bennie en Geert hadden er veel zin in en begonnen direct snelle ronden te rijden. De rondetijden waren zeer constant en redelijk snel, maar een verbetering van de PR-tijd zat er nog niet in. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Na afloop van de trainingen stonden we op de 2e plaats. De rondetijden lagen dichtbij elkaar in de buurt. Het zou wel eens een leuke wedstrijd kunnen worden. <br /> <br /> <strong>Zaterdag :</strong><br /> Toen we wakker werden kwamen we erachter dat de zon had plaatsgemaakt voor bewolking met af en toe wat regen. Gelukkig werd het droog toen wij aan de beurt waren voor onze 1e kwalificatie. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>De bandenkeuze was een gok, want de baan was deels nat en deels opdrogend. Team Streuer besloot om met nieuwe slicks van start te gaan. Om meer profijt te hebben van de nieuwe banden bleven we in de pitstraat wachten tot de baan meer opgedroogd was. Toen de meeste team na ongeveer 10 minuten binnenkwamen voor een bandenwissel vertrokken Bennie en Geert uit de pitstraat. Dit bleek precies het juiste moment te zijn.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Na een verkenningsronde ging het gas er direct al flink op. Dit resulteerde in de 2e ronde al in de snelste tijd, op dat moment. In de ronden daarna gingen de tijden nog verder naar beneden. De teams van Kretzer, Sattler en Gürck hadden de slicks in tussentijd ook gemonteerd en probeerden bij ons in de buurt te komen.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Bennie en Geert zetten in de 7e ronde de tijd nog iets scherper en met een rondetijd van 1.41,4 was de snelste tijd in de 1e kwalificatie een feit. <br /> <br /> Voor aanvang van de 2e kwalificatie werd al duidelijk dat deze kwalificatie geheel onder natte omstandigheden zou worden verreden. Onze tijd van de eerste kwalificatie zou zeker niet worden verbeterd. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Ook tijdens deze natte kwalificatie, stond onze naam bovenaan de lijst. Aan het eind kwam het WK-team Gürck sterk naar voren. Verder dan ons op 2/10e van een seconde te benaderen kwamen ze niet. Op het natte circuit leken Bennie en Geert steeds beter in hun ritme te komen. Dit zag je aan de manier van rijden, namelijk middels glijden en driften kwamen ze door de bochten. Aan het eind van de sessie werd er even iets te veel risico genomen en kwam het span, in de laatste chicane voor het start-finish-gedeelte, in de spin en belandde op z'n zij. Geert werd hierdoor uit de bak geworpen. Gelukkig ging het span net niet over de kop en kwam deze weer op de wielen terecht. Voor team Streuer zat de sessie erop. Het imago van Bennie en Geert had een deukje opgelopen, maar ondanks wat schaafwonden en blauwe plekken kwamen beiden lachend bij de tent. Zij hadden ondanks het uitstapje veel plezier gehad aan de natte kwalificatie. </p> <p> <div><br /> </div> </p>
<strong>Zondag :</strong><br /> Vooral Geert kwam deze morgen wat moeizaam opgang en vernam toch wel dat bepaalde spieren wat te lijden hadden gehad. Dat zou wel overgaan tijdens de warm-up training, was z'n antwoord. Deze warm-up training werd dan ook gebruikt om goed te kijken of alles nog goed was. Na 4 ronden reed Bennie de pits in met de mededeling dat alles goed ging. <p > </p> <p>Om 4 uur 's middags was het dan zover en stond team Streuer op de pole positie, klaar voor de start. De start was in één woord super te noemen. Bennie en Geert doken als eersten de eerste bocht in. Tijdens de eerste doorkomst was er al een kleine voorsprong opgebouwd. Team Sattler bezette de 2e plaats gevolgd door Kretzer en Gürck. Bennie en Geert begonnen direct een snel tempo te rijden en reden iets weg bij de achtervolgers. In de 4e ronde herpakten de teams van Kretzer en Gürck zich. Ze reden binnen 3 ronden het gaatje op Sattler dicht en gingen deze in ronde 7 voorbij. Door constant snel te rijden waren Bennie en Geert al een kleine 3 seconden bij hen weggereden, maar of dit voldoende was? Zowel Kretzer als Gürck hadden nu vrijbaan en hadden team Streuer als mikpunt. In 4 ronden werd het gat naar ons dichtgereden. Dit kreeg Bennie ook door via het pitbord en hij zette nog een tandje bij. Dit bleek niet voldoende want met nog 2 ronden te gaan kwam Kretzer ons toch voorbij. Gürck, die alles op alles zet om de Duitse titel binnen te halen, steeg boven zichzelf uit en kwam ons 2 bochten daarna ook voorbij. Hier had team Streuer geen antwoord op en er zat niks anders op dan beide teams te volgen in de hoop dat ze tijdens hun gevecht een foutje zouden maken. Bij het ingaan van de laatste ronde zat de top 3 nog binnen een seconde achter elkaar. In de laatste ronde werden er geen fouten gemaakt en zo kwamen Bennie en Geert als 3e over de finish. Wel een beetje balen dat we de wedstrijd niet hadden kunnen winnen, maar het was een hele mooie wedstrijd met erg veel spanning. </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> Over 3 weken kunnen we revanche nemen, want dan wordt op de Duitse Nürburgring een gezamenlijke IDM/ONK-wedstrijd georganiseerd. Op dit moment hebben er al 26 teams zich ingeschreven voor deze wedstrijd. Het beloofd dan ook een spectaculaire en spannende race te worden met een vol en competitieve startveld.</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>