Maximilian Scheib zal in 2020 zijn opwachting maken als vaste deelnemer in het FIM Superbike World Championship. De 24-jarige Chileense coureur heeft hiervoor een contract getekend bij Orelac Racing VerdNatura.
Orelac Racing VerdNatura heeft haar rijdersbezetting voor komend seizoen rond. Nadat het team eerder al een samenwerking aanging met Puccetti Kawasaki Racing en in 2020 met Can Öncu als coureur uit gaat komen in het FIM Supersport World Championship heeft men nu middels een officieel persbericht wereldkundig gemaakt dat Maximilian Scheib de Kawasaki ZX-10R van het team zal gaan bemannen in de WorldSBK klasse.
Orelac Racing VerdNatura moest op zoek naar een nieuwe coureur voor het FIM Superbike World Championship nadat Tati Mercado besloot het team te verlaten en voor komend seizoen een contract te tekenen bij Motocorsa Ducati.
Lees ook: Het 2020 WorldSBK startveld met maar liefst 24 coureurs?
Scheib is geen onbekende in de WorldSBK paddock, de inmiddels 24-jarige Chileen kwam in 2018 namelijk nog uit in de toenmalige FIM EK Superstock 1000 klasse. Scheib deed het niet onverdienstelijk en eindigde in het laatste jaar van deze competitie als derde in de eindstand van het kampioenschap. Na het behalen van deze derde plaats nam Scheib aan het einde van hetzelfde seizoen ook nog deel aan een tweetal WorldSBK evenementen voor MV Agusta Reparto Corse. Het afgelopen seizoen nam de Chileen deel aan het Spaanse ESBK Superbike-kampioenschap. Ook hier deed hij het niet onverdienstelijk, hij sloot dit seizoen namelijk af met de titel op zak.
Maximilian Scheib: “Het is als een droom die uitkomt. Ik kan het nog bijna niet geloven dat ik in 2020 van start zal gaan in het WorldSBK. Ik wil José Calero en het gehele Orelac Racing Team dan ook bedanken voor het feit dat ze aan mij gedacht hebben en vertrouwen op mijn talent. Ik ben erg enthousiast over dit avontuur en ik wil nu zo snel mogelijk beginnen. Dit wordt een jaar zonder druk, maar ik heb duidelijk mijn verwachtingen. Het begin van het seizoen zal niet heel makkelijk worden, dit omdat ik zowel het Phillip Island Grand Prix Circuit als ook het Losail International Circuit nieuw voor me zijn, maar als we eenmaal in Europa aankomen dan zal ik mijn ware talent kunnen tonen.”
Niet alleen op rijders gebied zijn er binnen Orelac Racing voor komend seizoen de nodige veranderingen, ook binnen het management is er het nodige gewijzigd. Zo zal José Calero komend seizoen niet alleen als teameigenaar optreden maar tevens het management zelf ter hand nemen. Technisch gezien zal het team vanaf 2020 als een Kawasaki Reference Team te boek staan en kunnen rekenen op de nodige technische ondersteuning van KRT.
Handige links WorldSBK Test Jerez:
Tijdschema en volledige uitslagen
Fotoverslag
Bekijk je Racesport.nl op je mobiel, download dan nu de nieuwe Racesport.nl App