Het circuit van Mugello ondergaat deze winterperiode een aantal wijzigingen, dit om de veiligheid op het snelle Italiaanse circuit te vergroten. De belangrijkste aanpassing die gedaan is omvat een verbreding van het supersnelle deel op het rechte stuk richting de eerste bocht.
De afgelopen weken werd er hard gewerkt op het Autodromo Internazionale del Mugello, het circuit dat bekend staat om zijn hoge topsnelheden, om het circuit veiliger te maken.
De belangrijkste ingreep betreft het gedeelte op het rechte stuk waar de snelheden elk jaar hoger worden en waar KTM-coureur Brad Binder in 2023 – met een topsnelheid van maar liefst 366,1 km per uur – het absolute snelheidsrecord van de hele MotoGP-kalender liet noteren. Over een lengte van maar liefst 450 meter werd de dicht langs de baan staande muur verder naar achteren verplaatst hetgeen ten koste is gegaan van de bestaande serviceroad op dat deel van de baan. Deze werkzaamheden waren nodig om maximale veiligheid te garanderen op het punt waar de steeds hoger wordende topsnelheden worden gemeten.
Andere ingrepen betroffen de ingang van bocht 8, de iconische Arrabbiata1. Hier werd een extra asfalt strook gecreëerd. In bocht 3 (Poggio Secco), bocht 9 bij de uitgang (Arrabbiata2) en bocht 11 (Palagio) zijn de kerbstones vervangen door de nieuwste gehomologeerde FIA en FIM-modellen.
Alle werkzaamheden zijn volledig afgerond voor de start van het 2024 seizoen, een autosport evenement dat van 22 t/m 24 maart op de kalender staat. De Italiaanse Grand Prix welke jaarlijks in Mugello wordt verreden staat dit jaar in het weekend van 31 mei t/m 02 juni op het programma.
Nog slechts enkele exemplaren verkrijgbaar in de Racesport.nl shop!!