De eerste dag na de winterstop was een goede dag voor het Repsol Honda team. Nieuwe aanwinst Casey Stoner wist de snelste tijd te noteren en zijn teamgenoten Dani Pedrosa en Andrea Dovizioso noteerden respectievelijk de derde en achtste tijd.
Na een lange winter kwamen de Repsol Honda rijders vandaag weer in actie tijdens de eerste dag van de officiële test in Sepang. Het team heeft een intensief testschema voor deze drie dagen. Zo ging Andrea Dovizioso op weg met een nieuw motorblok en een nieuw chassis en Pedrosa probeerde later op de dag een nieuwe swingarm en eveneens een nieuw chassis uit. Stoner reed de hele dag met de 2010 versie.<br /> <br /> Gedurende de dag zagen we enige tijd Pedrosa op kop staan maar aan het einde van de dag was het Stoner die de snelste tijd wist te noteren.<br /> <blockquote>ÒHet was een zeer positieve dag. In het begin duurde het even voordat ik aan de motor gewend was aar ik voelde me al snel comfortabel en uiteindelijk hadden we een goede dag,Ó vertelde <strong>Stoner</strong>. ÒWe hebben de afstelling niet zo heel veel veranderd ten opzichte van Valencia en ik ben blij te zien dat ook als het circuit anders is, het toch allemaal goed werkt. We hebben later nog aan het motorrem gewerkt om het chatteren iets tegen te gaan en het lijkt er op dat dat een goede oplossing was. In de komende twee dagen gaan we wat nieuws testen maar dit was in ieder geval een mooie manier om terg te komen na de winterstop.Ó<br /> </blockquote>
<blockquote>ÒIk ben redelijk tevreden over hoe het vandaag is gegaan. Het was mijn prioriteit om te kijken hoe het op de motor zou gaan na zo lang niet gereden te hebben en dat was positief. Het spreekt voor zich dat het nog wat pijn doet bij het remmen en dat mijn schouder nog niet helemaal stabiel is bij het omgooien maar ik heb in ieder geval geen kramp meer en dat is zeer fijn. We hebben verder nog tijd om door te gaan met mijn training om kracht te winnen voordat het seizoen van start gaat,Ó zei <strong>Pedrosa</strong>. ÒIk had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zoveel ronden zou gaan rijden. Ik begon met de motor van 2010 om weer het gevoel terug te krijgen maar ook omdat die in de tweede helft van het vorig seizoen competitief was en we willen vanaf daar verbeteringen zien te vinden. Daarna heb ik een nieuwe swingarm en een nieuw chassis geprobeerd en mijn beste rondetijd kwam met die nieuwe onderdelen, dus dat is ook positief. Morgen gaan we een nieuw motorblok testen.Ó <br /> <br /> ÒIk ben blij want we beginnen dit jaar vanaf een goede basis. Alle Honda rijders zijn competitief en dat is een enorme boost voor me,Ó vertelde <strong>Dovizioso</strong>. ÒVandaag hebben we het nieuwe motorblok getest, deze heeft meer kracht in de lage toeren en dat helpt me bij het houden van mijn lijn. We hebben ook een nieuw chassis getest en dat had positieve maar ook negatieve punten. Daarnaast hebben de we de 2010 en 2011 voorvork met elkaar vergeleken, de stabiliteit aan de voorkant is beter maar we moeten nu nog wat vibraties in het midden van bocht weg zien te werken. Ik ben blij dat het makkelijker was om in mijn ritme te komen en dat ik met een harde band constant in de 2Õ02.5Õs kon rijden. Ik zat op dezelfde banden twee tienden van de andere rijders en koos er voor om aan het einde niet met zachte banden te gaan rijden omdat we de nieuwe machine wilden leren kennen.Ó<br /> </blockquote>Het team kondigde ook nog een nieuwe sponsor aan in de vorm van de Italiaanse uitlaten fabrikant Termignoni, het is een tweejarige overeenkomst.<br /> <br /> <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fsterke-start-voor-repsol-honda%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F25444%2FDefault.aspx&layout=standard&show_faces=true&width=450&action=like&colorscheme=light&height=80" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:80px;" allowTransparency="true"></iframe>