MotoGP: Rossi en Lorenzo niet blij met nieuwe Bridgestone banden

64

Na afloop van de eerste dag van de MotoGP test op het circuit van Sepang werd er veel gesproken over de nieuwe Bridgestone banden. Zo lieten Jorge Lorenzo en Valentino Rossi weten absoluut niet tevreden te zijn met de nieuwe banden van de Japanse bandenfabrikant.

De MotoGP coureurs zijn woensdag op het Sepang International Circuit begonnen aan hun tweede driedaagse test van 2014. Na afloop van de eerste dag werd er met name gesproken, en geklaagd, &nbsp;over de prestaties van de nieuwe Bridgestone banden. <p>&nbsp; </p> <p>Met slechts een vijfde en zevende rondetijd tijdens de eerste dag liet ook het Yamaha Factory Racing duo Jorge Lorenzo en Valentino Rossi zich niet erg positief uit over de banden die Bridgestone &nbsp;voor komend seizoen heeft geproduceerd.</p>







<strong>Jorge Lorenzo, Yamaha Factory Racing, snelste ronde 2&rsquo;01.158, vijfde:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;De nieuwe achterbanden, zowel de zachte als ook de harde compound, werken niet echt goed op onze M1. We hebben veel dingen geprobeerd maar op dit moment hebben nog geen oplossing weten te vinden. Morgen gaan we iets anders proberen met de elektronica, iets dat afgelopen seizoen ook goed uitpakte, en proberen ons een beetje te verbeteren omdat het vandaag niet heel erg goed ging. De banden geven me geen enkel vertrouwen bij het ingaan van de bocht, in het midden van de bocht en bij het uit accelereren. &nbsp;Het lijkt erop dat Bridgestone dit seizoen geen verschillende banden wil leveren dus we zullen ons aan moeten passen aan de situatie.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Valentino Rossi, Yamaha Factory Racing, snelste ronde 2&rsquo;01.349, zevende:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;De baan is niet geweldig. Helemaal als we het vergelijken met de eerste test toen de baan fantastisch was. De baan is veel gebruikt door auto&rsquo;s, er ligt olie op een aantal plaatsen en de baan is heel erg smerig dus het is erg lastig om een goede rondetijd te klokken. Aan het einde van de dag ging het iets beter. &nbsp;We hebben erg veel gewerkt aan alle mogelijke aspecten; we hebben geprobeerd de juiste balans te vinden en geconcentreerd op het remmen. Speciale aandacht was er voor het vinden van een juiste afstelling voor de nieuwe banden omdat we tijdens de eerste test nog gebruik hebben gemaakt van oude banden van 2013, banden die goed waren voor de M1. We hebben een probleem met de nieuwe 2014 Bridgestones, dus we zullen ons moeten concentreren op het verkrijgen van het maximale resultaat van deze band, iets dat al met al aardig lukte aan het einde van de dag.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> Alvaro Bautista noteerde met een ronde van 2&rsquo;00.848 de snelste rondetijd gedurende de eerste testdag voor de broers Aleix – en Pol Espargar&oacute;. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>