De regen die voor de eendaagse Brno test werd verwacht is dan eindelijk gekomen en zorgde daarbij voor een vroegtijdig einde van de officile test. Jorge Lorenzo was met zijn eerder gezette tijd de snelste man.
Vooraf was er nog even sprake van dat de test in Brno mogelijk naar eind september zou verhuizen als het weer zo slecht zou zijn als voorspeld was. De regen kwam wel maar gelukkig pas nadat er al aardig wat werk was verricht.<br /><br />Alle fabrikanten hadden wel wat op het programma staan. Zo testte snelste man Jorge Lorenzo in de middag de nieuwe 2011 Yamaha M1 nadat hij eerder op de dag nog aan zijn huidige machine had gewerkt terwijl Ben Spies al onderweg was met de 2011 versie.<br /><br />Dani Pedrosa was in de ochtend eerst op pad met zijn 2010 RC212V voordat hij daarmee onderuit ging terwijl hij de remprestaties van zijn Honda probeerde te verbeteren. Na zijn val reed Pedrosa even met de testmotor van Honda voordat hij weer op zijn eigen RC121V stapte.<br /><br />Bij Ducati werkten Casey Stoner en Nicky Hayden aan oplossingen voor de voorkant van de machine waarbij de Amerikaan er deze keer eens eerder mee ophield om zijn geblesseerde pols rust te gunnen.<br />Valentino Rossi en Colin Edwards werkten aan de 2010 Yamaha die in ieder geval bij Rossi voorzien was van een verbeterd motorblok dat mogelijk tot het einde van het seizoen ingezet zal worden. Rossi probeerde ook een oplossing te vinden voor de afstellingproblemen die hij ondervond tijdens de race. De Italiaan mocht van Yamaha niet met de 2011 versie rijden.
Suzuki had een nieuw rijwielgedeelte voor 2011 en een aangepast rijwielgedeelte voor de huidige GSV-R800 meegenomen, tevens werden er nieuwe voorvorken en aerodynamica getest door Loris Capirossi, Alvaro Bautista en Sylvain Guintoli.<br /><br />Bij de satellietrijders zagen we de twee MarcoÕs aan het werk aan verbeteringen aan de elektronica en de remmen. Hector Barbera testte een nieuwe swingarm terwijl Mika Kallio aan de geometrische afstelling van zijn Ducati werkte. Zijn teamgenoot Aleix Espargaro gebruikte de test om zijn GP10 nog beter af te stellen.<br /><br />Hiroshi Aoyama kwam voor de eerste keer sinds zijn crash in Silverstone ook weer in actie en reed toch al weer 45 ronden waarin hij weer vertrouwd probeerde te raken met de Honda. Grote afwezige was Randy de Puniet die graag zijn been wat rust wilde gunnen terwijl ook Bautista niet veel in actie kwam om zijn bon en blauwe lichaam te ontzien. <br /><br />Bridgestone had voor de test een nieuwe voorband meegenomen die door het merendeel van de rijders geprobeerd is.<br /><br /><strong>MotoGP test Brno: </strong><br />1. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1.56.269 (17 van 44)<br />2. Casey Stoner (Ducati) 1.56.844 (25 van 34)<br />3. Dani Pedrosa (Honda) 1.56.944 (5 van 27)<br />4. Valentino Rossi (Yamaha) 1.57.129 (31 van 48)<br />5. Colin Edwards (Yamaha) 1.57.512 (25 van 39)<br />6. Ben Spies (Yamaha) 1.57.575 (40 van 42)<br />7. Andrea Dovizioso (Honda) 1.57.691 (27 van 48)<br />8. Loris Capirossi (Suzuki) 1.57.7 (37 van 51)<br />9. Nicky Hayden (Ducati) 1.57.991 (37 van 38)<br />10. Hector Barberà (Ducati) 1.58.017 (39 van 47)<br />11. Marco Melandri (Honda) 1.58.070 (34 van 41)<br />12. Marco Simoncelli (Honda) 1.58.091 (34 van 35)<br />13. Aleix Espargarò (Ducati) 1.58.612 (6 van 52<br />14. Hiroshi Aoyama (Honda) 1.58.830 (44 van 45)<br />15. Mika Kallio (Ducati) 1.58.926 (37 van 60)<br />16. Alvaro Bautista (Suzuki) 1.59.454 (22 van 30)<br />17. Sylvain Guintoli (Suzuki) 2.01.474 (11 van 12)