MotoGP: Marquez, Iannone en Vi–ales over hun eerste dag in Austin

128

#AmericasGP – De eerste trainingsdag van de Red Bull Grand Prix of the Americas zit er inmiddels op. Marc Marquez, Andrea Iannone en Maverick Vi–ales waren de snelste drie coureurs en na afloop had het drietal het volgende te vertellen. 2’04.895

Het is weliswaar nog maar vrijdag, er zijn nog maar twee vrije trainingen verreden op het Circuit of the Americas maar er lijkt vooralsnog geen maat te staan op Marc Marquez. De Repsol Honda coureur domineerde de eerste dag en was maar liefst ruim zeventiende van een seconden sneller dan Andrea Iannone en Maverick Vi&ntilde;ales die de eerste dag als tweede en derde afsloten. Hun reacties na afloop van de eerste twee vrije trainingen.<br /> <br /> <strong> Marc Marquez, Repsol Honda, snelste ronde 2&rsquo;04.034, eerste:&nbsp;<br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;In het algemeen ben ik tevreden over hoe de dag is verlopen. Het was even de vraag hoe het zou gaan met de acceleratie, maar het lijkt in eerste instantie niet zo&rsquo;n grote factor hier vergeleken met de andere circuits, dit ook omdat je hier bij het uitkomen van de meeste bochten gebruik maakt van de eerste versnelling en daar verliezen we niet echt veel. Vanmorgen hebben we ook enkele nieuwe winglets getest die ervoor moeten zorgen dat het voorwiel beter aan de grond blijft tijdens het uitacceleren, maar we zullen hiervoor toch meer moeten testen alvorens we het effect ervan goed begrijpen. Vanmiddag kwam ik ten val maar gelukkig was het een onschuldige schuiver en mankeerde ik niks. Ik zag dat ik die ronde bezig was met een superronde maar in de laatste bocht ging het mis omdat ik de rem iets later losliet dan de keren daarvoor. Ik weet u waar de limiet ligt. Ik ben blij met hoe alles vandaag is verlopen maar zullen proberen om gewoon door te gaan met ons te verbeteren.&rdquo;</blockquote>







<strong>Andrea Iannone, Ducati Team, snelste ronde 2&rsquo;04.740, tweede:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Mijn FP2 sessie was positief en weer slaagden er in om ons vergeleken met de ochtendsessie te verbeteren. We hebben gewoon dezelfde banden gebruikt &rsquo;s middags en de racesnelheid was bijna een seconde sneller. Uiteraard moeten we nog een aantal situaties in details analyseren; zo moeten we ons verbeteren in sector 3, het gebied waar ik momenteel nog drie – of viertiende van een seconde laat liggen. Maar over het algemeen ben ik niet ontevreden over vandaag. Het is belangrijk dat we in dezelfde richting door blijven werken, we zijn vanochtend goed begonnen en de samenwerking met de crew is gewoon fantastisch.&rdquo;</blockquote><br /> <strong>Maverick Vi&ntilde;ales: Team Suzuki ECSTAR, snelste ronde 2'04.895, derde:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;We hebben vandaag goed werk verricht, we hebben ons gedurende de sessie constant weten te verbeteren en wat misschien het wel belangrijkste is dat ik mijn snelste rondetijd heb weten te rijden op oude en nagenoeg versleten banden, dus dat betekend dat ik goed te spreken ben over mijn snelheid. We missen nog steeds een paar kleine verbeteringen, maar we hebben daar wel al een paar ideetjes over hoe dat aan te pakken en ik geloof er in dat we ons morgen opnieuw zullen verbeteren. Ik voel me heel erg op mijn gemak in sector 1 en 2, de meer technische en snelle gebieden van de baan welke goed lijken te passen bij het karakter van mijn GSX-RR. Ik mis nog iets als het gaat om de stabiliteit bij het harde remmen, en dit is meteen ook de reden dat ik in sector 3 en 4 het nodige verlies. Maar we zijn ons bewust van deze problemen, dus we weten waaraan we moeten werken voor het vinden van een effectieve oplossing. De stap die we vanmiddag in vergelijking met de ochtend hebben weten te maken is heel erg belangrijk, maar het is nog niet voldoende; morgen zal de rest zich ook aanzienlijk verbeteren en daarom moeten wij hetzelfde doen.&rdquo;</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><br /> <p><br /> </p> <strong><em> Handige links Red Bull Grand Prix of the Americas:</em></strong> <ul> <li><a href="http://bit.ly/22fi3PS" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/23blkWr" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> </ul> <p> </p> <p> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>