MotoGP hoofdrolspelers aan het woord voorafgaand aan Grand Prix van Maleisië

992
Marco Bezzecchi, Pecco Bagnaia, Jorge Martin en Brad Binder - Sepang International Circuit| © motogp.com

Donderdag vond de traditionele persconferentie plaats voorafgaand aan de Grand Prix van Maleisië op het Sepang International Circuit. WK leider Pecco Bagnaia, Jorge Martin, Marco Bezzecchi en Brad Binder waren aanwezig om de aanwezige pers te woord te staan.

Het MotoGP seizoen komt langzaam maar zeker tot een climax en met drie Grand Prix weekenden te gaan gaat regerend wereldkampioen Pecco Bagnaia deze in als leider in het kampioenschap. De Italiaan heeft tot nu toe 389 punten achter zijn naam staan ten opzichte van de 376 van Jorge Martin. In theorie kan Marco Bezzecchi met zijn 310 punten ook nog kampioen worden maar dat is zeer onwaarschijnlijk.







In de persconferentie kwam Bagnaia als eerste aan het woord:

Pecco Bagnaia: “Dit is een van mijn favoriete circuits, ik kom hier altijd graag. Ik heb goede herinneringen in alle categorieën en ik ben altijd erg blij om hier te zijn. We moeten dus afwachten en een beetje geluk hebben met de weersvoorspellingen. Maar ik denk dat we in elke situatie competitief kunnen zijn. Sommige delen van het circuit zijn opnieuw geasfalteerd dus ik denk dat het geweldig wordt.”

In recente Grand Prix weekenden heeft Bagnaia het moeilijk gehad met kwalificeren, zo stond hij onder andere in Indonesië en Australië in Q1. Kun hij de problemen met de kwalificatie dit weekend oplossen?

Pecco Bagnaia: “Ik denk het wel, op dit circuit zal het zeker anders zijn omdat ik verwacht dat de raceband de medium band zal zijn. Dus misschien wel ja, de laatste keer dat we hier waren was tijdens de test in februari en toen ging alles perfect, we zullen zien. Het wordt zeker interessant want het niveau op dit circuit is altijd erg hoog over de hele linie, niet alleen bij ons. Het zou leuk zijn om een mooi gevecht te hebben maar ik hoop meer vooraan te starten om niet zo’n hevig gevecht te moeten hebben.”

Voel je druk?

Pecco Bagnaia:”Ik denk dat het leuk is om dit soort druk te hebben. We vechten voor de titel en zonder druk betekent het dat je niet veel geeft om wat je doet, dus ik denk dat de druk normaal is. Vanuit mijn oogpunt geeft het me een geweldige boost dus we moeten dit gebruiken om onszelf te verbeteren en om de honger te voelen om weer kampioen te worden.”

Vorig jaar was Bagnaia tijdens de race verwikkeld in een strijd met Enea Bastianini. Op dat moment had hij nog een achterstand op Fabio Quartararo maar ondanks die druk kwam hij uiteindelijk als winnaar over de streep.

Zal de ervaring van vorig jaar dit jaar van pas komen?

Pecco Bagnaia: “Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik herinner me dat er vorig jaar veel druk was en dat ik de race won. Iedereen en elke rijder heeft een ander gevoel bij druk. In mijn geval kan het me beïnvloeden, maar het is altijd een motivatie. Ik weet niet hoe het met Jorge zit maar de ervaring van vorig jaar kan me misschien helpen in sommige situaties, maar het is totaal anders vergeleken met vorig jaar.”

Ondanks de crash in de MotoGP race in Indonesië en de verkeerde bandenkeuze in de race op Phillip Island is Jorge Martin momenteel de man in vorm.

Jorge Martin: “Na de laatste race was ik superblij. Ik denk dat ik een geweldig weekend heb gehad en het was een vierde dubbele overwinning van het jaar, geweldig. Ik heb besloten om hier te blijven omdat ik normaal gesproken moeite heb met de jetlag, dus het leek me een goede optie om hier te blijven en te wennen aan de omstandigheden en te trainen in de hitte. Ik ben blij, ik denk dat ik deze week vrij te veel tijd had om over alles na te denken, ik race liever meteen omdat ik het gevoel had. We zijn terug in Maleisië en ik kijk uit naar de race!”

In Indonesië maakte Pecco Bagnaia een bepaald gebaar op het podium dat in Thailand werd herhaald door Martin. Velen dachten dat hier iets achter zat maar dat bleek niet het geval te zijn.

Jorge Martin: “Het was niet expres, ik weet niet waarom ik het deed. Het leek er wel op, maar meer voor de tribune. Hoe dan ook, het is niet slecht om een paar van deze pittige momenten te hebben. Ik wilde geen grappig ding maken of zoiets, het kwam gewoon vanzelf. Je hebt gewoon van die impulsen die soms gebeuren, maar ik was zo blij voor het moment en ik ging naar het podium en niemand schreeuwde, dus ik had zoiets van ‘kom op jongens!’ Na twee slechte resultaten en echt ongelukkige situaties hebben we het eindelijk goed gedaan, dus ik was superblij en trots.”

In de MotoGP race op het Sepang International Circuit vorig jaar ging Martin aan de leiding en had hij een comfortabele voorsprong totdat hij een fout maakte en onderuitging. Het klinkt als bijna exact hetzelfde verhaal als tijdens de race in Indonesië.

Is dit een revanche na Maleisië 2022?

Jorge Martin: “Ja, ik mis die overwinning, ik voelde dat ik het kon halen. Misschien nog twee of drie ronden en ik kon het gat slaan maar dat lukte niet omdat ik crashte. Ik denk dat we met het nieuwe asfalt kunnen verbeteren, want het lijkt erop dat de hobbels minder zijn dus de bochten zouden sneller kunnen zijn en voor de race. We zullen zien, misschien is het niet de beste strategie om proberen weg te rijden.”

Voel je de druk, hoe anders voelde Buriram?

Jorge Martin: “Ik voel het meer buiten de races, bijvoorbeeld toen ik op Bali was omdat je tijd hebt om na te denken over winnen of verliezen. Maar als ik op het circuit ben ben ik gewoon gefocust op racen. Vandaag was ik ontspannen en ik heb er vertrouwen in dat het goed kan gaan.”

Inmiddels doen er meerdere geruchten de ronde dat Ducati graag wil dat Martin opschuift naar het Ducati Lenovo Team op de plaats van Enea Bastianini om daar volgend jaar de teamgenoot te worden van Bagnaia. Het zou de Italianen er namelijk veel aan gelegen zijn dat het nummer 1 wel op de fabrieksmachine staat en niet op die van het Prima Pramac Racing team.

Jorge Martin: “Ik kan er niet veel over zeggen. Ik zou er trots op zijn om volgend seizoen bij Pramac verder te gaan, maar als Ducati volgend jaar wil dat ik op de rode motor zit zou ik ook superblij zijn.”

Ook Marco Bezzecchi was van de partij en hij kon de week rust goed gebruiken om verder te herstellen van zijn sleutelbeenbreuk die hij vorige maand opliep op de VR46 Ranch.

Marco Bezzecchi: “Het was een intense triple header voor mij. Helaas was mijn fysieke conditie niet erg goed. Het was belangrijk om weer terug naar huis te gaan. Ik heb niet echt gerust maar ik probeerde zoveel mogelijk te herstellen van mijn schouder en door te gaan met trainen om het laatste deel van het seizoen in te gaan. Ik ben zo goed mogelijk voorbereid als ik kan zijn. Het zal zeker weer pijnlijk zijn maar in het algemeen moet ik zeggen dat mijn conditie me een beetje verrast.”

Heb je tijd gehad om naar de ranch te gaan?

Marco Bezzecchi: “Ik wil de ranch pas over vele maanden weer zien! Ik heb niet gereden, ik dacht dat het beter was om mijn lichaam te laten rusten van het motorrijden, vooral omdat MotoGP erg stressvol is en ik in een goede vorm moet aankomen. Ik ben nog steeds niet 100% zeker want zodra ik de schouder belast beginnen mijn nek, schouders en rug veel problemen te geven. Ik ben in ieder geval een beetje hersteld en ik zal proberen sterk te zijn.”

Heb je het gevoel dat je dit weekend meer in de wedstrijd zit om voor de overwinning te vechten?

Marco Bezzecchi: “Ja, in Thailand was ik echt snel maar helaas maakte ik in de race een paar foutjes en toen verloor ik te veel tijd om te kunnen herstellen. Maar ik was constant en snel, ik denk dat ik hier kan proberen hetzelfde te doen en proberen snel en constanter te zijn. Natuurlijk zijn de weersomstandigheden belangrijk voor het weekend want het zou wel eens een beetje te gek kunnen worden. Maar ik zal mijn best doen om sterk te zijn.”

En het kampioenschap?

Marco Bezzecchi: “Ja nou, het is nog steeds mogelijk natuurlijk. Het is echt moeilijk, want zij zijn heel snel en ik ben nog niet helemaal fit. Dus het wordt moeilijk, maar als ik een goed resultaat behaal kan ik zo op het podium eindigen. Ik zal het proberen … ze zijn erg sterk, maar ik zal mijn best doen.”

Naast de drie Ducati coureurs was ook Brad Binder aanwezig om zijn zegje te doen over de aanstaande Maleisische Grand Prix.

Brad Binder: “Het plan is om verder te gaan waar we de vorige keer gebleven waren, bij de top van de groep te blijven en opnieuw tot de laatste ronde te vechten, maar hopelijk gaat het dan goed. Dat zou mooi zijn. Ik heb hier zeker goede herinneringen, het is een circuit waar ik echt van geniet. Het wordt interessant voor mij want tijdens het testen hadden we veel problemen en de jongens hebben het hele seizoen geweldig werk geleverd met de motor. De dingen zijn nu compleet anders, het wordt interessant om te zien hoe groot de stap is die we hebben gemaakt.”

Afgelopen winter kende KTM een zeer moeizame test op het Sepang International Circuit met alle vier coureurs ver buiten de top tien. Gedurende het seizoen zijn er grote stappen gemaakt door de Oostenrijkse fabrikant.

Brad Binder: “Het grootste was toen we hier in februari waren en we probeerden te beslissen welke richting we op moesten. Ik denk niet dat ik meer dan twee keer de baan op ben gegaan met dezelfde motor en we hebben met allerlei parameters gespeeld. Als we nu kijken naar waar we waren en waar we nu zijn, zijn de dingen compleet anders. Het grootste ding waar ik naar uitkijk is om gewoon comfortabel op dit circuit te rijden. Dat moet leuk worden.”

Er zijn dit seizoen nog drie kansen om een volledige race te winnen, waar ligt Sepang wat betreft die kansen?

Brad Binder: “Als ik terugkijk naar mijn laatste twee races, had ik het gevoel dat ik het in Australië verprutst had en de laatste keer in Thailand wilde ik het echt proberen totdat ik het groene gedeelte raakte in de laatste ronde. Ik heb het niet echt voor elkaar gekregen. Ik heb het gevoel dat we de laatste vijf of zes races snel zijn geweest en ik zou niets liever willen dan eindelijk eens winnen voor mijn team. Ja, we hebben twee Sprints gewonnen, maar een hoofdrace is het doel.”

Met zijn podiumfinish in Thailand werd Brad Binder de Zuid-Afrikaan met de meeste podiumfinishes in de koningsklasse (9), deze plaats nam hij af van Paddy Driver.

Brad Binder: “Het is echt een coole statistiek maar het is nu heel anders. Tegenwoordig hebben we 21 races en toen hadden ze minder dan de helft, dus het is niet helemaal eerlijk. Het is in ieder geval supergaaf en geweldig om te weten. Voor mij is het geweldig om te zien hoe de MotoGP groeit in Zuid-Afrika. Elke keer als ik naar huis ga lijkt het alsof steeds meer mensen het racen net zo leuk vinden als ik. Wie weet? Hoe beter het hier gaat, des te beter het thuis ook gaat!”

De eerste vrije training voor de MotoGP klasse op het Sepang International Circuit gaat vrijdagochtend om 10:45 uur lokale tijd, 03:45 uur Nederlandse tijd van start.




Handige links Petronas Grand Prix of Malaysia:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag



  • Enea Bastianini (23), Francesco Bagnaia (1) en Jorge Martin (89)
  • Pedro Acosta - 2023 Moto2 wereldkampioen
  • Pedro Acosta - 2023 Moto2 wereldkampioen
  • Pedro Acosta - 2023 Moto2 wereldkampioen
  • MotoGP top drie - Sepang
  • MotoGP top drie - Sepang
  • Francesco Bagnaia
  • Alex Marquez
  • Enea Bastianini
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Enea Bastianini
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23 #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP #49 Fabio Digiannantonio - (ITA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23 #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16 #43 Jack Miller - (AUS) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #27 Iker Lecuona - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • #21 Franco Morbidelli - (ITA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23 & #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • Start en 1e doorkomst MotoGP
  • Uitslag QP sessie Moto2 (vlnr) #13 Vietti - #54 Aldeguer - #18 Gonzales
  • #18 Manuel Gonzalez - (SPA) - Manuel Gonzalez - Correos Prepago Yamaha VR46 - Kalex
  • Start en 1e doorkomst MotoGP
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - CAG SpeedUp - Boscoscuro
  • #13 Celestino Vietti - (ITA) - Fantic Racing - Kalex
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - CAG SpeedUp - Boscoscuro
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - CAG SpeedUp - Boscoscuro
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - CAG SpeedUp - Boscoscuro
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • Nieuwe uitlaat KTM Factory MotoGP
  • Nieuwe uitlaat KTM Factory MotoGP
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • Honda
  • Uitslag Moto3 QP (vlnr) #95 Veijer - #5 Masia - #3 Bertelle
  • #5 Jaume Masia - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #5 Jaume Masia - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #5 JAUME MASIA - (SPA) - LEOPARD RACING - HONDA NSF 250RW
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #18 Matteo Bertelle - (ITA) - Rivacold Snipers Team - Honda NSF 250RW
  • #5 Jaume Masia - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #25 Raul Fernandez - (SPA) - CryptoDATA RNF MotoGP™ Team - Aprilia RSGP
  • #44 Pol Espargaro - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #43 Jack Miller - (AUS) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #27 Iker Lecuona - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #36 Joan Mir - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #30 Takaaki Nakagami - (JPN) - LCR Honda IDEMITSU - Honda RC213V
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #21 Franco Morbidelli - (ITA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #64 Bo Bendsneyder - (NED) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #5 Jaume Masia - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #64 Bo Bendsneyder - (NED) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • Jurgen van den Goorbergh
  • Honda
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • Ducati
  • Honda
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • Collin Veijer
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #27 Iker Lecuona - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #10 Luca Marini - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #49 Fabio Digiannantonio - (ITA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #30 Takaaki Nakagami - (JPN) - LCR Honda IDEMITSU - Honda RC213V
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #36 Joan Mir - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #25 Raul Fernandez - (SPA) - CryptoDATA RNF MotoGP™ Team - Aprilia RSGP
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #10 Luca Marini - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP22
  • #43 Jack Miller - (AUS) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #27 Kaito Toba - (JPN) - SIC 58 Squardra Corse - Honda NSF 250RW
  • #5 Johann Zarco - (FRA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #37 Augusto Fernandez - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #71 Dennis Foggia - (ITA) - Italtrans Racing Team - Kalex
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • #25 Raul Fernandez - (SPA) - CryptoDATA RNF MotoGP™ Team - Aprilia RSGP
  • #21 Franco Morbidelli - (ITA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #10 Luca Marini - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #55 Romano Fenati - (ITA) - Rivacold Snipers Team - Honda NSF 250RW
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • #5 Jaume Masia - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #10 Luca Marini - (ITA) - Mooney VR46 Racing Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #44 David Munoz - (SPA) - BOÈ Motorsports - KTM RC 250 GP
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #5 Johann Zarco - (FRA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #44 David Munoz - (SPA) - BOÈ Motorsports - KTM RC 250 GP
  • #27 Iker Lecuona - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #64 Bo Bendsneyder - (NED) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #73 Alex Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #37 Pedro Acosta - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #21 Franco Morbidelli - (ITA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #21 Franco Morbidelli - (ITA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #37 Pedro Acosta - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #53 Deniz Öncü - (TUR) - Red Bull KTM Ajo - KTM RC 250 GP
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #37 Pedro Acosta - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #64 Bo Bendsneyder - (NED) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #64 Bo Bendsneyder - (NED) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • #37 Augusto Fernandez - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP22
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - Fieten Olie Racing GP - Kalex
  • 3M
  • #12 Filip Salac - (CZE) - QJMOTOR Gresini Moto2 - Kalex
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #96 Jake Dixon - (GBR) - GASGAS Aspar Team - Kalex
  • #36 Joan Mir - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • #49 Fabio Digiannantonio - (ITA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP22
  • #13 Celestino Vietti - (ITA) - Fantic Racing - Kalex
  • #5 Johann Zarco - (FRA) - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #27 Iker Lecuona - (SPA) - Repsol Honda Team - Honda RC213V
  • #71 Ayumu Sasaki - (JPN) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #19 Alvaro Baustista - (ESP) - Ducati Aruba.it Racing - Ducati Desmosedici GP23
  • #25 Raul Fernandez - (SPA) - CryptoDATA RNF MotoGP™ Team - Aprilia RSGP
  • #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #10 Diogo Moreira - (BRA) - MT Helmets MSI - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • Alvaro Bautista & Jorge Martin


Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.



 



Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instragram |  X | Threads | YouTube   



   Vrijwillige bijdrage   

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?

Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’