MotoGP: Honda RC213V voor Redding, maar bij welk team?

50

Scott Redding heeft voor 2015 een toezegging om op een Honda RC213V uit te komen in het MotoGP wereldkampioenschap. Maar voor welk team de Brit uit zal komen is nog niet duidelijk nu zijn huidige Go&Fun Gresini Honda Team niet over de financi‘le middelen lijkt te beschikken om deze peperdure machine te kunnen leasen.

<p>Voorafgaand aan het huidige seizoen leek alles in kannen en kruiken voor Scott Redding; in 2014 tijdens zijn debuut seizoen kennis en ervaring op doen in de MotoGP klasse op de dit jaar nieuwe Honda RCV1000R productieracer van het Go&amp;Fun Gresini Honda Team om vervolgens in 2015 binnen het team de beschikking te krijgen over een offici&euml;le Honda fabrieksmachine, een Honda RC213V waarop dit seizoen Alvaro Buatista uitkomt voor het team van voormalig Grand Prix coureur Fausto Gresini.&nbsp;</p> <p ></br> </p> <p>Echter enige tijd terug kwam plotseling het nieuws naar buiten dat het Italiaanse Go&amp;Fun Honda Gresini team voor komend seizoen weleens een stapje terug zou kunnen moeten doen vanwege het afhaken van titelsponsor energydrank fabrikant Go&amp;Fun. Met het wegvallen van haar titelsponsor is het namelijk nog hoogst onzeker of Gresini haar afspraken richting Redding na kan komen. De Italiaanse teambaas kreeg onlangs van HRC uitstel tot afgelopen weekend tijdens de British Grand Prix Silverstone voor het bestellen van de 2015 Honda RC213V &nbsp;maar ook afgelopen weekend kon Gresini HRC nog geen antwoord geven vanwege de nog steeds onzekere situatie rondom zijn team voor komend seizoen.</p> <p ></br> </p> <p>Inmiddels heeft Redding&nbsp;al wel&nbsp;een&nbsp;bevestiging op zak van HRC dat hij komend seizoen definitief de beschikking krijgt over de 2015 Honda RC213V. De verantwoordelijke mensen van Honda Shuhei Nakamoto en Livio Suppo hebben echter de afspraak gemaakt met Gresini dat er tijdens de eerstvolgende Grand Prix een definitief ja of nee moet komen. Ondertussen heeft Honda wel al gesproken met Jorge Martinez (Drive M7 Aspar Team) en Lucio Cecchinello (LCR Honda) over het eventueel inzetten van een offici&euml;le fabrieksmachine met als coureur Redding.</p>







<p>Ook Redding&rsquo;s persoonlijk manager Michael Bartholemy werd onlangs verrast door de ontwikkelingen rondom de toekomst van Redding. Een jaar geleden werd er immers een bewuste een keuze gemaakt waarbij men&nbsp;voor het seizoen 2015 verzekerd was van een goed team en de zo gewilde en competitieve Honda RC213V machine.<br> </br> <br> </br> <br> </br> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; padding: 0px; border: currentcolor; border-image: none;"> <p>"Op 31 juli kregen we een bevestiging van Honda en Gresini over het verkrijgen van de Honda fabrieksmachine en dat gaf ons een goed gevoel omdat dit hetgeen was wat we graag wilden en waarvoor we een jaar geleden het contract met hen getekend hebben, dus we waren heel blij op dat moment,&rdquo; liet de Belgische teambaas en persoonlijk manager in Silverstone weten aan motogp.com. &bdquo;Echter liet een paar dagen later&nbsp;Gresini ons weten dat er financi&euml;le problemen waren voor komend seizoen en dat hij nog niet wist of hij zich de machine wel kon veroorloven, dus vanaf dat moment begonnen de problemen een beetje.&rdquo;</p> <p ></br> </p> </blockquote> <p>Inmiddels heeft Redding dus wel de toezegging dat hij komend seizoen kan beschikken over de zo gewilde machine maar of dat ook daadwerkelijk bij Gresini zal zijn is vooralsnog onduidelijk. Naast de gesprekken die Honda inmiddels voert met Martinez en Cecchinello heeft Bartholemy zelf ook nog een derde optie voor ogen waarbij het Belgische MarcVDS Racing de beschikking krijgt over de Honda RC213V en met Redding de overstap zal maken naar de koningsklasse. Redding zal dan herenigd worden met het team waarvoor hij drie jaar uitkwam alvorens hij dit seizoen de overstap maakte naar de MotoGP klasse.</p> <p ></br> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; padding: 0px; border: currentcolor; border-image: none;"> <p>"Ik weet op dit moment niet hoe de gesprekken, die momenteel gehouden worden,&nbsp;met Cecchinello en Aspar verlopen. Ik heb echt geen idee. Nadat ik de mogelijkheid had gekregen om zelf de beschikking te krijgen over een Honda RC213V heb ik direct overleg gehad met Marc (Marc van der Straten, eigenaar Marc VDS Racing Team) en hij wil Scott helpen, maar hij wil het project niet alleen voor de volle 100% financieren. Ik heb hier volledig begrijp voor. De hulp die Marc ons de afgelopen drie jaar al heeft gegeven, voor een project als dit, dat heeft niemand maar dan ook echt niemand anders&nbsp;ooit eerder gedaan. Ik moet mijn pet daar opnieuw voor af nemen, echt maar dan ook echt petje af. Maar zoals ik eerder al vertelde, we kunnen dit allemaal niet zelf zomaar even regelen voor komend seizoen.&rdquo;</p> <p ></br> </p> </blockquote>Hoewel de voorkeur van Redding voor komend seizoen uitdrukkelijk uitgaat naar het verkrijgen van een Honda RC213V hebben inmiddels ook een aantal andere teams lucht gekregen van de ontstane situatie en hengelen zij momenteel ook naar de diensten van Redding voor komend seizoen.&nbsp;<br> </br> <p ></br> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; padding: 0px; border: currentcolor; border-image: none;"> <p> "Naast de eerder genoemde opties hebben er zich inmiddels ook twee andere fabrikanten gemeld die hun interesse hebben getoond voor de diensten van Scott voor de twee komende seizoenen. Daarnaast is er ook een fabrikant die graag in 2016&nbsp;wil samenwerken met Scott en hem komend seizoen tijdelijk wil parkeren bij een ander team. Dus ondanks dat deze situatie pas redelijk laat aan het licht is gekomen is hij erg in trek bij veel mensen&nbsp;die hem graag willen hebben. Het belangrijkste op dit moment is nu om te kijken waar Honda mee komt en de eventuele mogelijkheden te bekijken om los te komen van het contract met Gresini. Daar zal de komende tijd eerst alle aandacht naar uit gaan," zo besloot Bartholemy zijn verhaal aan motogp.com.</p> <p ></br> </p> </blockquote>De kans dat Redding dus komend seizoen nog onder contract zal staan bij het team van Fausto Gresini lijkt met de dag kleiner te worden nu er ook steeds meer geruchten opduiken dat er een re&euml;le kans bestaat dat het Italiaanse MotoGP team aan het einde van dit seizoen weleens helemaal zou kunnen breken met Honda. Volgens de Italiaanse media is het al zo goed als zeker dat Gresini komend seizoen de overstap zal maken naar Aprilia, het merk dat komend seizoen terugkeert in de koningsklasse.<br> </br> <p> </p> <p ></br> </p> <p ></br> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br> </br> <br> </br> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px; font-family: arial;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(0, 0, 0); font-weight: normal; text-decoration: underline;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a title="Meld je hier aan" style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: italic; text-decoration: underline;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"><strong><span style="color: rgb(112, 48, 160);">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>