LCR teambaas Lucio Cecchinello probeert Marco Melandri over te halen om voor zijn team te rijden, het enige probleem is dat de Italiaanse teambaas waarschijnlijk geen extra machines tot zijn beschikking zal krijgen en daar ook geen budget voor zou hebben.
De Italiaanse media bericht dat Lucio Cecchinello in gesprek is met Marco Melandri om hem over te halen om het komende seizoen voor het LCR Honda team uit te komen.
Een niet onoverkomelijk probleem is dat Cecchinello waarschijnlijk geen extra machines van Honda zal krijgen en als hij ze al zou kunnen krijgen dan heeft hij daar niet het budget voor. De Italiaan heeft echter een aan de ene kant ingenieus idee waarmee ook nog eens kosten worden bespaard.
In feite komt het erop neer dat elke rijder maar een motor tot zijn beschikking zou hebben waarmee bespaard wordt op het leasen van extra materiaal. Daarnaast zouden er op die manier minder monteurs nodig zijn dan voor een team met twee rijders die elk twee machines tot hun beschikking hebben, zoals eigenlijk gebruikelijk is. Er zou vervolgens ook bespaard worden op het testwerk door alleen aan de test in Europa mee te doen en die in Maleisië, Qatar en Australië te laten schieten.
Of Melandri op dit plan in zal willen gaan valt nog te betwijfelen want het levert nogal wat problemen op als een van de rijders hard onderuit gaat. Daarnaast zal ook het vlag-tot-vlag reglement, waarbij rijders in het geval van regen en na het tonen van de witte vlag in de pits van machine mogen wisselen, nadelig uitpakken voor beide rijders aangezien zij niet van de ene op de andere machine kunnen stappen want die zijn er simpelweg niet en het wisselen van banden en instellen van de vering duurt nou eenmaal wat langer.
Het aanpassen van het vlag-tot-vlag reglement – door bijvoorbeeld te stellen dat er niet van machine gewisseld mag worden maar dat de machines in de pitstraat worden aangepast – zou de door Cecchinello gestelde optie een stuk interessanter maken, ook voor de andere teams die zo flink kunnen besparen door bijvoorbeeld het idee van Fausto Gresini te volgen – één reservemachine per twee rijders. Ideaal is het niet maar als op die manier veel kosten kunnen worden bespaard, waarom dan niet. We zitten dan alleen nog met de teams die maar een rijder hebben zoals LCR Honda, Team Scot en, als de geruchten waar zijn, het Pramac Ducati team.