Rizla Suzuki rijder Loris Capirossi kon vandaag voor het eerst in natte omstandigheden met de GSV-R de baan op en dat ging eigenlijk best goed. Later op dag, toen de baan weer droog was, kwam de Italiaan ten val maar liep daar geen blessures bij op.
De vroege ochtend van de tweede testdag in Australië werd gekenmerkt door zware regenval, later werd het iets beter en in de middag brak zelfs het zonnetje weer door. De ochtenduren konden door de beide Suzuki rijders dus mooi besteed worden aan het testen van hun regenafstelling en de Bridgestone regenbanden.
De nieuwe Rizla Suzuki rijder Loris Capirossi en zijn teamgenoot Chris Vermeulen waren allebei tevreden over de prestaties van de GSV-R op het natte Phillip Island en wisten waardevolle data voor toekomstige regenraces te verzamelen.
In de middag droogde de baan weer op waarna de heren onder andere hun testwerk voor Bridgestone vervolgden. Tijdens een run met een kwalificatieband aan het einde van de dag kwam ‘Capirex’ ten val maar bleef daarbij ongedeerd.
"Ik kon vandaag voor het eerst met de motor in de regen rijden en dat voelde vanaf het begin meteen goed," vertelde Capirossi. "We hadden de afstelling wat aangepast en maakten daarna nog wat meer aanpassingen en we denken dat we tegen de tijd dat het circuit op begon te drogen een goede afstelling voor in de regen hadden gevonden. Nadat het ‘s middags droog was geworden konden we nog wat onderdelen testen en dat ging op racebanden best wel goed, ondanks dat de omstandigheden op de baan, door de eerdere regen, niet optimaal waren. Aan het einde van de dag liet ik een kwalificatieband proberen maar ik ging toen helaas onderuit. Ik ben echter in orde en zal morgen gewoon kunnen testen."