Na een zeer succesvol verlopen vorig seizoen zal Vasco van der Valk (16) uit Amersfoort in 2016 wederom deelnemen aan het British Motostar Moto3 kampioenschap, onderdeel van het British Superbikes kampioenschap.
Hiervoor zal Van der Valk de overstap maken van Ian Lougher Racing (ILR) naar GA Competition. In dit nieuwe team van Graham Armstrong zal het jonge wegracetalent uit Amersfoort teamgenoot worden van de Spanjaard Dani Saez, daarnaast zal het team met een Junior Team ook twee rijders in de Moto3 Standaard klasse inzetten, te weten de Nederlandse Tasia Rodink en de jonge Brit Josh Hodge.<br /> <br /> <br /> Vorig jaar imponeerde Van der Valk de Moto3-paddock in Engeland door een alsmaar stijgende lijn in zijn resultaten op een Honda NSF250R, die zo goed als standaard was. Aan het einde behaalde hij hiermee 5e en 6e plaatsen, maar de motoren die voor hem reden, waren op snelheid niet te kloppen. Zodoende werd een team met snellere motoren gezocht en gevonden in de vorm van GA Competition. Hier zal Van der Valk de beschikking krijgen over een Geo-Tech Honda NSF250R. Hiermee zal hij qua vermogen heel dichtbij de topmotoren komen, al zijn er afgelopen winter weer de nodige ex-GP machines naar Engeland gehaald, de competitie zal dus harder dan ooit zijn.
<p><strong>Van der Valk over zijn nieuwe uitdaging: </strong></p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Ik ben enorm blij met deze kans die ik van GA Competition en mijn sponsoren heb gekregen. Vorig jaar was het wel eens frustrerend om qua ‘sturen’ met de besten mee te kunnen, maar dan op het rechte stuk steeds weer meters in te moeten leveren. Het was wel een mooi compliment dat we na het seizoen door veel Britse teams met topmateriaal benaderd werden, maar aan goed materiaal hangt ook een hoger prijskaartje. Ik was dan ook enorm blij dat GA Competition me een heel snelle Geo Honda aanbood, dat is qua vermogen een enorme stap voorwaarts. Dit jaar zal ik niet de aller-allersnelste motor hebben, maar wel eentje die snel genoeg is om in de slipstream te blijven. Als ik dan ook weer in de bochtige secties het verschil kan maken, kan ik ze pakken, dat heb ik al eerder laten zien. Ook zal ik dit jaar voor het eerst met veel meer instelmogelijkheden van het rijwielgedeelte en met datalogging te maken krijgen. Daarvan kan ik heel veel leren en hiermee wil ik dan ook echt mijn voordeel gaan doen. Ik ga komend seizoen op jacht naar het podium en denk daar ook echt op te kunnen komen met dit team en deze motorfiets.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><br /> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>