Moto3: De Nederlanders geven hun reactie over de eerste trainingsdag

88

Na afloop van de eerste vrije training voorafgaand aan de TIM TT Assen gaven de Nederlandse 125cc coureurs, tijdens een voor de Nederlandse per belegde persconferentie, hun reactie over hun eerste trainingsdag.

<strong>Jasper Iwema, 1Õ45.500, dertiende tijd</strong><br /> <blockquote>ÒWe hebben een goede training achter de rug, er is aan de motor zelf nog genoeg te doen maar we gaan vooruit, we weten nu wat we moeten verbeteren en dat is het belangrijkste. De versnellingsbak moet wat beter worden en we kunnen aan de vering ook nog wel iets optimaliseren. Ik merkte al snel dat ik bij de vernieuwde Ruskenhoek nog niet helemaal de juiste lijnen rijdt. Ik richt me nu vooral op de kwalificatie. Het is wel de TT maar ik benader de wedstrijd nu meer als iedere andere wedstrijd en ik laat mijn standaard dagritme nu niet verstoren, ik doe gewoon alles zoals tijdens elk raceweekend maar als ik extra tijd heb geniet ik wel extra.&nbsp; Kortom we richten ons op de kwalificatie en dan kijken we weer&nbsp; verder.Ó &nbsp;<br /> </blockquote><strong><br /> Michael v.d. Mark, 1Õ48.203, zevenentwintigste tijd </strong><br /> <blockquote>ÒDe eerste paar ronden gingen best wel redelijk, maar daarna ben ik naar binnen gekomen om het een en ander te laten veranderen. Vooral de voorkant was niet goed en daar moest veel aan aangepast&nbsp; worden. Ook de achtervering was ook niet super, dus daar moeten we ook nog wel wat aan doen. De motor zelf liep op zich wel goed maar aan de versnellingsbak moeten we ook nog het een en ander aanpasen. Vooral de vering is nu het belangrijkste aandachtspunt.&nbsp; We boeken wel vooruitgang dus morgen gaat het vast en zeker beter. In het verleden gingen de donderdag trainingen ook niet super. Morgen komt het vast goed .Ó</blockquote>







<strong>Jerry v.d. Bunt, 1Õ48.532, achtentwintigste tijd</strong><br /> <blockquote>ÒIk ben erg tevreden!&nbsp; Voor dat we hier naar toe kwamen hadden we gehoopt dat ik onder de 1Õ50&nbsp; kon rijden en uiteindelijk hebben we nu al 1Õ48.5 gereden, een tijd die maar drietiende langzamer is dan de tijd van Michael, daar ben ik zeer tevreden over. We waren gestart met nieuwe banden maar na 20 minuten ben ik binnengekomen omdat de motor erg veel stuiterde. We hebben toen&nbsp; met wat minder luchtdruk in de banden gereden en dat ging veel&nbsp; beter. Daarnaast hebben we ook met een tandje groter gereden en dat pakte ook goed uit. Ik kon bij het insturen van de bochten goed aanpikken bij de vaste rijders en daar heb ik veel van kunnen leren, alleen gaan die jongens bij het uitkomen van de bocht zoveel harder op het gas en dan zijn ze echt snel weg.&nbsp; Morgen nog eerder op het gas en dan komt het goed.Ó<br /> </blockquote><strong><br /> Ernst Dubbink, 1Õ49.361, negenentwintigste tijd</strong><br /> <blockquote>ÒIk ben tevreden maar het mag nog wel iets sneller. Een uur training is erg prettig, we hebben tijdens de sessie nog een sproeier iets krapper gezet en nieuwe banden gemonteerd en dat was zeker een verbetering. Ik hoop dat het morgen nog beter gaat. Het is goed om af en toe bij die snelle jongens aan te haken.&nbsp; Daar leer je echt heel veel een van.Ó<br /> </blockquote><br /> <strong>Roy Pouw, 1Õ50.083, dertigste tijd</strong><br /> <blockquote>ÒWe hebben helaas nog maar weinig ronden gereden.&nbsp; De vering zoals we die op de Sachsenring werkte daar heel goed maar hier kon ik er vandaag niet mee overweg. We hebben nu toch de verkeerde afstelling te pakken.&nbsp; Helaas hadden we daarnaast ook nog een te zachte band gekozen en dat hielp helaas dus ook niet mee.&nbsp; We hebben nog genoeg te doen maar hopelijk gaat het morgen beter. Ò<br /> </blockquote><br /> <strong>Pepijn Bijsterbosch, 1Õ50.597, nog niet gekwalificeerd<br /> </strong><blockquote>ÒHet ging vandaag niet super. We haddenveel&nbsp; problemen met de vering, We hebben nog een achterschokbreker vervangen maar dat bleek niet voldoende om ons te kunnen kwalificeren. Ik had iedere keer problemen met mijn lijnen en had moeite bij het uitkomen van de bochten.&nbsp; De motor zelf liep op zich wel goed.&nbsp; Morgen gaan we ervoor en moet het harder om er bij te staan zaterdag.Ó<br /> <br /> </blockquote>Klik op bovenstaande foto voor een vergroting en een fotosessie van de donderdag.<br />