Mission Winnow: Sigarettenmerk vindt nieuwe manier voor Ducati sponsoring

655
andrea-dovizioso
Andrea Dovizioso (l) en Danilo Petrucci (r) | foto© Ducati Corse

Phillip Morris International, Marlboro, Ducati, Ferrari zijn al sinds de jaren negentig onlosmakelijk met elkaar verbonden, dit ondanks dat het al vele jaren geleden is dat het Marlboro logo voor het laatst op de Ducati motoren en de Ferrari Formule 1 wagens te zien was. Daar komt nu dus verandering in: Mission Winnow….

Vrijdagavond haalden Andrea Dovizioso en Danilo Petrucci in het Zwitserse Neuchâtel het doek van hun 2019 Ducati machines. Wat meteen opviel was de overheersende en fellere rode kleur van de Ducati en een aantal opvallend nieuwe sponsornamen welke komend seizoen op de Italiaanse machines zullen prijken.




Het meest in het oog springende sponsorlogo is ongetwijfeld Mission Winnow, een nieuw logo dat tevens een nieuw tijdperk inluidt. Het is namelijk de nieuwe manier voor Phillip Morris International om dochterbedrijf Marlboro te promoten. Waar in het verleden het Marlboro logo op de kuipen sierde, deze later nog enige tijd vervangen werd door de bekende barcode was de afgelopen jaren alleen nog de bekende rode kleur de herkenning van de sponsordeal tussen het sigarettenmerk en het Ducati Team.

Ducati presenteerde vrijdagavond haar nieuwe MotoGP machines dus met groot het Mission Winnow logo op de kuipen. Misson Winnow is een campagne waarin Phillip Morris International en Marlboro mensen willen ontmoedigen om te beginnen met roken. Op den duur wil de tabakfabrikant werken naar een rookvrije wereld waarin gezonde alternatieven de plaats van de sigaret innemen.

Phillip Morris International heeft hiermee dus een nieuwe mogelijkheid gevonden voor een reclamecampagne binnen de auto- en motorsport. De campagne zal niet alleen te zien zijn op de Ducati MotoGP machines maar ook Dorna zal de komende jaren flink profiteren van deze nieuwe vorm van reclame maken van Phillip Morris International. Tijdens de laatste Grand Prix van 2018 in Valencia maakten de twee organisaties in een speciale persconferentie namelijk bekend dat men hun jarenlange samenwerking had verlengd tot aan het einde van het seizoen 2021 en dat vanaf 2019 het doel van het partnerschap zal zijn om een rookvrije samenleving te realiseren.

Lees ook: Dorna en Philip Morris slaan handen ineen voor rookvrije samenleving

De opvallende kijker zal het misschien al opgevallen zijn dat het Mission Winnow logo ook al sinds de Japanse Formule 1 Grand Prix te zien is op de Ferrari F1 auto’s.

 

Bekijk je Racesport.nl op je mobiel, download dan nu de nieuwe Racesport.nl App